دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بودجه بدون درنظر گرفتن معیشت مردم بسته نمی‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:‌ رکود اقتصادی حاکم بر بنگاه‌های تولیدی و گسترش سایه آن بر صنایع تولیدی، همواره به اقشار ضعیف جامعه صدمه وارد کرده اما مجلس برای بودجه 97، توجه به معیشت مردم به ویژه قشر آسیب پذیر را در دستور کار قرار داده‌است.
کد خبر : 259447

رمضانعلی سبحانی فرد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درخصوص وضعیت معیشت در اقتصاد طی بودجه سال آتی گفت:‌ تغییرات اساسی در ساختار بودجه و اهمیت مسئله بهبود معیشت مردم،‌ میزان اشتغالزایی،‌ توسعه تولید از جمله مهم‌ترین دلایل موافقت اعضای خانه ملت با کلیات بودجه سال 97 بود.


وی ادامه داد: شفافیت مالی حلقه گمشده اقتصاد در ایران است که برای بودجه سال آینده رویکرد جدیدی تحت عنوان بودجه بر اساس عملکرد مدنظر قرار داده شده بنابراین دیگر بودجه‌ای را بر اساس چانه‌زنی تخصیص داده نخواهد شد.


سبحانی فرد با بیان اینکه شفافیت در تامین منابع از دیگر عوامل موافقت مجلسی‌ها از کلیات بودجه بوده تاکید کرد: رکود اقتصادی حاکم بر بنگاه‌های تولیدی و گسترش سایه آن بر صنایع تولیدی، همواره به اقشار ضعیف جامعه صدمه وارد ساخته اما مجلس شورای اسلامی برای بودجه 97، توجه به معیشت مردم به ویژه قشر آسیب پذیر و کم درآمد را از نکات مثبت و حیاتی آن دانسته و بر همین اساس به سمت موافقت از کلیات بودجه برآمد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص اهمیت پیگیری بودجه‌های عمرانی برای طرح‌های ملی،‌ افزود: برای سال آینده بیش از 850 طرح ملی به استان‌ها واگذار خواهد شد که تحقق این مهم موجب اشتغال‌زایی و بهبود معیشت می‌شود.


این نماینده مردم در خانه ملت با ارزیابی اولویت‌های بودجه نیز گفت: حوزه‌هایی نظیر آب و نوسازی بافت‌های فرسوده، توسعه گردشگری، حمل‌و‌نقل ریلی و عمومی به‌عنوان اولویت‌دارترین مسائلی بوده که در بودجه سال آینده به آنها توجه شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته