دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1396 - 16:46

9 سارق و زورگیر پایتخت زمین‌گیر شدند

ماموران کلانتری‌های مختلف پایتخت موفق شدند تا در عملیات‌های مختلف 4 سارق خودرو و لوازم خودرو، یک جیب‌بر، یک زورگیر، یک شرور فراری، یک سارق مصالح ساختمانی و یک کارگر خائن را شناسایی و دستگیر کنند.
کد خبر : 259184

گروه اجتماعی خبرگزاری آنا؛ ماموران کلانتری‌های ابوسعید، جوادیه تهرانپارس، شهرک راه‌آهن، فلسطین، خلیج‌فارس، جنت‌آباد و کیانشهر در عملیات‌هایی که در شبانه‌روز گذشته اجرا کردند، بسیاری از سارقان حرفه‌ای را شناسایی و زمین‌کردند.


در میان افراد دستگیر شده از سارق خودرو، لوازم خودرو، مصالح ساختمانی تا کارگری که از مغازه صاحب‌کارش سرقت می‌کرد؛ حضور داشتند.


بازداشت سارق سریالی در مرکز تهران
در اولین مورد، رئیس کلانتری 112 ابوسعید، با اشاره به دستگیری یک سارق سریالی لوازم داخلی خودرو در این محدوده، گفت: این متهم با سفارش بار و معطل کردن رانندگان سواری و تاکسی‌ها، اقدام به سرقت لوازم داخلی خودروهای مالباختگان می‌کرد.


سرهنگ صادق ضرونی، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: با ارجاع چند فقره شکایت از سوی رانندگان تاکسی‌ها و خودروهای سواری در خصوص سرقت لوازم داخلی خودروهایشان، تیمی از ماموران برای بررسی وارد عمل شدند.


وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که تمامی سرقت‌ها به یک روش و شگرد انجام شده که طی آن فرد سارق با ارایه سفارش به رانندگان آنها را به آدرس‌های مختلف می‌فرستاده و در زمانی که راننده خودرو معطل انجام کار وی بود، از فرصت به دست آمده استفاه و اقدام به سرقت لوازم داخلی خودرو می‌کرد.


این مقام انتظامی، اعلام کرد: با بررسی‌های دقیق‌تر و پالایش‌های انجام شده، سارق مذکور شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر و به کلانتری منتقل شد.


رئیس کلانتری 112 ابوسعید، گفت: متهم در بازجویی‌های انجام شده به جرایم خود اعتراف کرد که بنابر دستور مقام قضایی این متهم برای تحقیقات بیشتر به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.


خیانت 300 میلیونی کارگر به صاحبکارش


دومین دستگیری ماموران پلیس پایتخت، مربوط به یک کارگر خائن بود که در این خصوص رئیس کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس گفت: این متهم 198 برگه چک مشتریان کارخانه را طی چند مرحله سرقت و برای خود نقد می‌کرد.


سرهنگ محمدقربان منصوری، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: برابر اعلام مرکز پیام فوریت های پلیسی 110 مبنی بر سرقت از یک کارخانه در محدوده خیابان بذرافشان، تیمی از مامورن این یگان برای بررسی به محل اعزام شدند.


این مقام انتظامی اضافه کرد: در بررسی های اولیه مالک کارخانه اظهار کرد که حدود 300 میلیون تومان طی 198 فقره چک از گاوصندوقش به سرقت رفته و این در حالی است که تخریبی در کار نیست و همچنین در بررسی از درآمد چند ماهه کارخانه متوجه اختلاف 300 میلیون تومانی شده که در بررسی از سوی حسابدار شرکت معلوم شد که 198 فقره چک از بین چک‌های خریداران از داخل گاوصندوق به سرقت رفته و از طریق بانک‌ها وصول شده است.


وی افزود: از آنجا که هیچ آثار تخریبی در کار نبود، ظن ماموران به کارمندان شرکت رفته و به تحقیق از آنها پرداختند تا این که اقدام مذکور نتیجه داد و یکی از کارگران به نام "ع" به سرقت از شرکت اعتراف کرد.


رئیس کلانتری 144 بیان کرد: این متهم به کلانتری منتقل و تحت بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف و اظهار کرد زمانی که کسی در دفتر مدیر عامل حضور نداشته، وارد اتاق شده در حالی که جای کلید گاو صندوق را میدانسته اقدام به سرقت کرده و برای رد گم کردن، هر چند وقت یکبار اقدام به سرقت می‌کرده است.


سرهنگ منصوری، تصریح کرد: به این ترتیب با اعتراف سارق مذکور، باقی چک‌های مسروقه به مالک کارخانه بازپس داده شد و متهم پس از تکمیل پرونده و با شکایت مالباخته به دادسرا منتقل شد.


بازداشت سارق ساختمان‌های نیمه ساز


رئیس کلانتری ۱۴۱ شهرک راه آهن، از دستگیری یک سارق که به ساختمان های نیمه کار دستبرد می زد، خبر داد و گفت: این متهم در بازجویی‌های انجام شده به چهار فقره سرقت به این شکل و شیوه اعتراف کرد.


سرهنگ عظیم شبی پور، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: عصر روز گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده بلوار کاج بودند که فردی به آنها مراجعه و اظهار داشت که نگهبان یک مجتمع ساختمانی نیمه ساز است و فردی را در حال باز کردن قالب های ستونی این پروژه دیده و برای دستگیری وی از پلیس کمک خواست.


این مقام انتظامی، اعلام کرد: بلافاصله ماموران به محلی که نگهبان مذکور اشاره کرده بود، اعزام شدند و فرد مذکور را در حال سرقت قالب های بتونی و فلزی مجتمع مذکور مشاهده کردند و برای دستگیری وی وارد عمل شدند.


وی افزود: متهم به محض دیدن ماموران، تجهیزات همراهش را رها کرده و از محل متواری شد اما این فرار چند دقیقه‌ای بیش طول نکشید و در نهایت چند متر آنطرف تر، بازداشت و برای تحقیقات به همراه نگهبان مجتمع به کلانتری منتقل شد.


رئیس کلانتری 141، اظهار کرد: متهم در بازجویی‌های انجام شده ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر سرقت تجهیزات ساختمانی و قالب‌های بتونی و فلزی از ساختمان‌های نیمه کاره، به چهار فقره سابقه سرقت به این روش اقرار کرد و در بازرسی از خودروی وی که در محل بود، تعدادی تجهیزات ساختمانی مسروقه کشف شد.


سرهنگ شبی پور، در پایان تصریح کرد: متهم پس از تکمیل پرونده برای تحقیقات بیشتر به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.


پایان فعالیت‌های جیب‌بر سابقه‌دار در خیابان طالقانی


رئیس کلانتری ۱۰۷ فلسطین، ضمن اعلام خبر دستگیری یک سارق جیب بر در محدوده سه راه طالقانی، گفت: این متهم در اتوبوس‌های شهری حضور یافته و از شهروندان جیب بری می‌کرد.


سرهنگ غلامرضا یوسفوند، در خصوص جزئیان این دستگیری توضیح کرد: با ارجاع چندین فقره شکایت از سوی شهروندان و مسافران اتوبوس‌های شهری در خصوص جیب بری های متعدد، پرونده ای در کلانتری تشکیل و اقدامات برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز شد.


این مقام انتظامی اضافه کرد: با حضور نامحسوس و گشت‌زنی‌های تخصصی در محدوده ایستگاه‌های اتوبوس شهری در محدوده خیابان طالقانی، در نهایت مشخصات ظاهری این سارق به دست آمد و در میان ماموران توزیع شد تا در صورت مشاهده وی را دستگیر کنند.


وی افزود: این اقدامات ادامه داشت تا این که ظهر روز گذشته در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس در محدوده سه راه طالقانی، درگیری میان دو مرد توجه ماموران جلب کرده و برای بررسی موضوع وارد ماجرا شدند. در بررسی این درگیری مشخص شد که یکی از طرفین نزاع با اتهام وارد کردن به مرد دیگر، اصرار دارد که وی جیبش را زده است که این امر ظن ماموران را برانگیخت و از هر دو بازجویی در محل انجام دادند.


سرهنگ یوسفوند، تصریح کرد: با توجه به اظهارات هر دو طرف درگیری، ماموران مجبور شدند هر دو را برای روشن شدن موضوع به کلانتری منتقل کنند و در نهایت طی بازجویی‌های انجام شده مشخص شد که یکی از این دو مرد سارق و دیگری شاکی است.


وی بیان کرد: به این ترتیب مرد سارق تحت بازجویی قرار گرفت که در نتیجه به جرم خود اعتراف و همچنین به سه فقره سرقت و جیب‌بری دیگر در همان روز نیز اقرار کرد و در بازرسی بدنی از وی یک دستگاه گوشی تلفن همراه و دو کیف پول مسروقه کشف شد. بر این اساس، متهم به همراه پرونده تکمیل شده به دادسرا منتقل شد تا در این خصوص تصمیمات قضایی اتخاذ شود.


سارق وانت بارها در خلیج فارس دستگیر شد


رئیس کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس، با اشاره به دستگیری سارق یک دستگاه خودروی وانت، گفت: این متهم برای رهایی از دست ماموران انتظامی سعی کرد از گیت‌های ایست و بازرسی پلیس فرار کند که موفق نشد.


سرهنگ حسین عادلی، در خصوص نحوه دستگیری سارق خودروی وانت توضیح داد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم و همچنین شناسایی سارقان خودرو، در این محدوده، ماموران گشت انتظامی این کلانتری اقدام به برپایی پست های ایست و بازرسی کردند.


این مقام انتظامی اعلام کرد: در یکی از این ایست و بازرسی‌ها، ماموران به یک خودروی وانت مشکوک شده و از آنجا که چند شب قبل نیز یک دستگاه خودروی وانت به سرقت رفته بود، ماموران برای بررسی به راننده دستور توقف دادند.


وی افزود: راننده بدون توجه به دستور پلیس با همان سرعت بالا از پست و ایست و بازرسی رد شد که این اقدام به تعقیب وی منجر شده و در نهایت چند متر آنسو تر، متوقف و از سوی ماموران دستگیر شد.


رئیس کلانتری 179، اظهار کرد: متهم و خودرو به کلانتری منتقل شدند و تحت بازجویی‌های انجام شده به جرایم خود مبنی بر سرقت خودروی وانت اعتراف و در بررسی‌ها مشخص شد که سارق، خودرو را از محدوده دولت آباد به سرقت برده است.


سرهنگ عادلی، تصریح کرد: با شناسایی مالک خودرو از وی دعوت شد تا برای تحویل خودرو به کلانتری مراجعه کند و متعاقبا سارق خودرو پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل تحقیقات به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.


زورگیر غرب تهران اسیر سرعت عمل پلیس شد


رئیس کلانتری 138 جنت‌آباد، از دستگیری یک سارق زورگیر در محدوده غرب تهران خبر داد و گفت: این متهم به جرم 10 فقره سرقت و زورگیری دستگیر شد.


سرهنگ عباس واعظی، توضیح داد: با ارایه شکایت‌های متعدد از سوی شهروندان ساکن محدوده جنت آباد، در خصوص سرقت‌ها و زورگیری‌های یک سارق سیاه پوش با موتورسیکلت، پرونده‌ای در دایره قضایی این کلانتری تشکیل و تیمی از ماموران تجسس کلانتری برای شناسایی و دستگیری متهم وارد عمل شدند.


این مقام انتظامی افزود: در بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده مشخص شد که این زورگیر یکی از خلافکاران سابقه‌دار این محدوده است که در پرونده اش چندین فقره سابقه سرقت و زورگیری مشاهده می‌شود.


وی در ادامه اعلام کرد: پاتوق و محل تردد این متهم در محدوده غرب تهران شناسایی شد و با کسب دستور قضایی، تیمی از ماموران برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.


رئیس کلانتری 138، اظهار کرد: پس از چند شبانه روز تعقیب و مراقبت، نهایتا این متهم در یک قهوه خانه، واقع در جنت آباد شناسایی و پیش از فرار دستگیر شد.


سرهنگ واعظی، در پایان بیان کرد: در بازرسی از وسایل متهم یک دستگاه گوشی تلفن همراه، سه سیم کارت و دو کارت عابر بانک مسروقه از شهروندان کشف و متهم برای تحقیاقت به کلانتری منتقل شد. با اعتراف متهم به جرایم خود در بازجویی های انجام شده پرونده وی تکمیل و متهم برای تحقیقات بیشتر به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.



ظن پلیس، سارقان خودرو را گرفتار کرد


رئیس کلانتری ۱۵۸ کیانشهر، ضمن اشاره به دستگیری دو سارق خودرو در بزرگراه بعثت، گفت: ظن پلیس به پلاک مخدوش خودرو، این سارقان را گرفتار قانون کرد.


سرهنگ سید امین موسوی پور، به تشریح جزییات این خبر پرداخت و گفت: ظهر روز گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در بزرگراه بعثت بودند که مشخصات مخدوش یک خودروی سواری توجه آنها را جلب کرده و برای بررسی موضوع، مشخصات خودرو را از مرکز کنترل پلیس پایتخت استعلام کردند.


وی افزود: در استعلامات انجام شده مشخص شد که خودروی مذکور ساعتی پیش از همان محدوده به سرقت رفته است و در حال حاضر تیمی از ماموران انتظامی در تعقیب سارق یا سارقان آن هستند.


این مقام انتظامی اعلام کرد: زمانی که مشخص شد این خودرو مسروقه است، ماموران به سرنشینانش دستور توقف دادند اما راننده به جای تمکین به دستور پلیس،بر سرعت خود افزوده و سعی کرد از محل متواری شود که این اقدام به تعقیب آنها منجر شد.


رئیس کلانتری 158، اظهار کرد: این‌ تعقیب و گریز مدتی ادامه یافت تا این که در نهایت خودرو متوقف و هر دو سرنشین آن بازداشت و برای تحقیقات به کلانتری منتقل شدند که طی بازجویی های انجام شده به سرقت خودرو اعتراف کردند.


سرهنگ موسوی پور، در پایان تصریح کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده برای تحقیقات بیشتر به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.



شرور فراری در کیانشهر دستگیر شد


دومین دستگیری که توسط ماموران کلانتری 158 کیانشهر انجام شد، مربوط به یکی از اراذل و اوباش فراری جنوب تهران بود که در این خصوص هم سرهنگ سید امین موسوی‌پور، بگفت: در راستای اجرای دستور دادیار شعبه چهار دادسرای ناحیه 14 شهید محلاتی، مبنی بر جلب و دستگیری متهم فراری یک پرونده درگیری در محدوده جنوب تهران، تیمی از ماموران به وارد عمل شده و بررسی‌های لازم را انجام دادند.


رئیس کلانتری 158 کیانشهر کرد: طی بررسی‌های انجام شده و تحقیقات در این خصوص، متهم فراری که یکی از اراذل و اوباش متواری پرونده بود، در محدوده کیانشهر مشاهده تحت تعقیب قرار گرفت که در نهایت بازداشت و به کلانتری منتقل شد که طی بازجویی‌های انجام شده به جرم خود مبنی بر حضور در درگیری و نزاع و همچنین ایجاد ضرب و جرح شهروندان اعتراف و در بازرسی از داخل خودروی متهم نیز علاوه بر کشف مشروبات الکلی، تعدادی سلاح سرد و مواد مخدر کشف شد.


گفتنی است، متهم پس از تکمیل پرونده به شعبه چهارم دادسرای ناحیه 14 محلاتی معرفی شد تا در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته