دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1396 - 11:25
فرمانده سپاه پاسداران:

سوریه به زودی آزاد خواهد شد

فرمانده سپاه پاسداران گفت: اخیرا شاهد شکست داعش در عراق بودیم و در آینده نزدیک هم شاهد آزادسازی سوریه خواهیم بود.
کد خبر : 259061

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری‌ آنا، محمدعلی جعفری چهارشنبه شب در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با تشکر از اقدامات استاندار کرمان اظهار داشت: انتظار می رود استاندار کرمان با همان روحیه جهادی که تاکنون داشته سختی ها و موانع را تحمل کند چرا که او پرورش یافته دفاع مقدس است.


وی ادامه داد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس هیچ مانعی پیش روی خود تصور نمی کردند و با عزم، اراده، تلاش و سخت کوشی سختی ها را پشت سر می گذاشتند.


جعفری بیان کرد: این روحیه امروز در کرمان جاری و ساری شده و شاهد اقدامات بسیار موثری در سطح این استان هستیم که امیدواریم این روحیه و همکاری به عنوان الگو برای سایر نقاط کشور ارائه شود.


فرمانده سپاه پاسداران گفت: بی عدالتی در امر توسعه کشور یکی از چالش های اساسی است که در کشور وجود داشته و دارد، اما در استان کرمان با روحیه عدالت محوری استاندار کرمان بی عدالتی در حال برطرف شدن است که کاری بزرگ است.


وی ابراز داشت: این الگوسازی نیاز بسیار جدی برای پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور است؛ ساخت مناطق و شهرهایی که در محرومیت مضاعف به سر می برند کار سختی است و نیاز به روحیه جهادی دارد.


جعفری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیار بزرگی در ابعاد مادی داشته است، افزود: باید توجه داشت که دستاوردهای معنوی انقلاب بسیار بیشتر از دستاوردهای مادی بوده است.


وی ادامه داد: ابعاد معنوی انقلاب از جمله استقلال، آزادی و امنیت کامل و مثال زدنی است که با وجود دشمنان فراوان داخلی و خارجی و توطئه هایی که علیه امنیت ما به کار می برند ایران اسلامی از امنیت قابل قبولی برخوردار است.


فرمانده سپاه پاسداران گفت: ترویج فرهنگ مقاومت در منطقه و جهان، توسعه نهضت بیداری اسلامی در منطقه، شکست هیمنه دشمنان و ابرقدرتهای شرق و غرب از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب در ابعاد معنوی است و دشمنان این را نمی توانند تحمل کنند و از طرف دیگر نمی دانند با جمهوری اسلامی چه کار کنند.


جعفری بیان کرد: با دقت در آموزه های امام راحل (ره) متوجه می شویم که هدفهای اصلی ایران به غیر از پیشرفت و عدالت؛ موضوع ایستادگی در برابر ظلم، استکبار و ظلم ستیزی است که باید انقلاب اسلامی آن را دنبال کند و تاکنون هم به خوبی دنبال شده است.


وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دارای دو بعد خارجی و داخلی است، افزود: انقلاب اسلامی ایران در بعد خارجی بسیار موفق، رو به جلو با شتاب و سرعت بسیار بالا در حال پیشرفت است که بار اصلی آن بر دوش سردار حاج قاسم سلیمانی است.


فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: وقتی قدرت ایران به جهانیان ثابت شد و دنیا متوجه شد که ایران با دست خالی در برابر دشمنان ایستادگی کرده طبیعی است که بعد از آن مردم لبنان، عراق، فلسطین، یمن، سوریه و ... نیز در برابر دشمنان خود ایستادگی می کنند.


وی تصریح کرد: اخیرا شاهد شکست داعش در عراق بودیم و در آینده نزدیک شاهد آزادسازی سوریه خواهیم بود و این ها باعث شد دیگر کشورها به این ایستادگی و مقاومت اعتماد پیدا کنند و در برابر نظام سلطه و حاکمان زورگو و دست نشانده ایستادگی کنند و بتوانند حق خود را از مستکبران و ظالمان بگیرند.


جعفری در خصوص دستاوردهای بُعد داخلی انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکسری پیشرفت ها در عرصه های مختلفی از جمله سازندگی و تکمیل زیرساخت ها مانند راه، جاده سد و زیر ساخت های ضروری کشور رخ داده و کارهای خوبی انجام شده که همچنان ادامه دارد.


وی ادامه داد: چالش اساسی کشور اقتصاد و معیشت مردم است که معضل بزرگی است و البته دشمنان از طریق تحریم و فشارهای اقتصادی می خواهند جمهوری اسلامی ایران را به تسلیم وا دارند.


جعفری تاکید کرد: ما براین باور هستیم که مسایل داخلی کشور مانند اقتصادی، بیکاری، تورم، فساد اداری، تبعیض و ... که بیشتر به حوزه مدیریتی کشور برمی گردد هم قابل حل است اما متاسفانه تاکنون حل نشده و اگر قبول کنیم که با روحیه جهادی می توانیم مسایل و مشکلات را حل کنیم، می توانیم بر این چالش ها غلبه کنیم.


وی عنوان کرد: در زمان دفاع مقدس ایران توانست هشت سال به تنهایی با دستان خالی و بدون حمایت هیچ کشور خارجی در برابر ابرقدرتهای شرق و غرب دنیا پیروز شود.


جعفری با اشاره به اینکه بحران جنگ سخت ترین بحرانها است، افزود: با روحیه جهادی، سخت کوشی و تلاش، اعتقاد و باور، استفاده از توانمندهای داخلی کشور و روحیه جهادی متمرکز در کشور بحران جنگ حل شد.


فرمانده سپاه پاسداران با بیان این مطلب که غلبه بر بحران های اقتصادی کشور آسان تر از بحران جنگ است، گفت: امروز در استان کرمان شاهد هستیم که با وجود اختیارات محدود، کارهای موفقی صورت گرفته است و اعتمادی که مردم استان کرمان به مدیریت استان پیدا کرده اند در استان های دیگر وجود ندارد و در دو سال آینده این الگوسازی به ناچار باید در کشور رواج پیدا کند.


وی با اشاه به اینکه تبعیض در امر توسعه و شکافی که بین محرومان ایجاد شده محسوس است، بیان کرد: ما انقلاب کرده ایم که این بی عدالتی را برطرف کنیم و امیدواریم با این حرکت عدالت محوری توفیقات زیادی شامل حال مردم ایجاد کند.


جعفری با اشاره به اینکه مدیریت جهادی لازمه مدیریت در همه سطوح و در همه جای کشور است، افزود: در این صورت است که می توانیم کشور را از مشکلات و بحران های که مردم از آن رنج می برند عبور دهیم.


فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از معضلات بزرگ ما در انجام کارها این است که به روشهای جاری عادت کرده ایم و تغییر و تحول و کار جدید با مخالفت مواجه می شود.


جعفری تصریح کرد: تا زمانی که به مردم نقش واقعی ندهیم در حل بحران ها و مشکلات بزرگ اجتماعی کشور موفق نخواهیم بود و باید مردم را در حل مشکلات مشارکت دهیم.


وی ادامه داد: این مدل کشورداری و عادت دادن مردم به اینکه همه کار آنها را دولت انجام دهد باید تغییر کند؛ باید مردم را در کارها مشارکت دهیم و مدل اداره کشور و روش توسعه در کشور تغییر داده و در آن تجدید نظر کنیم زیرا با روش کنونی روز به روز دولت سنگین تر خواهد شد.


فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: مدل استان کرمان یک مدل مشارکت دادن مردم است و باید با قدرت این راه را ادامه دهید تا توسعه این الگوها به نتیجه برسد و با سرعت این الگوها در کشور رواج پیدا کند و شاهد عبور کشور از بحران معیشت، تبعیض و فقر باشیم.


فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: فساد، فقر، تبعیض و بی عدالتی از چالش های اساسی کشور است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها به آنها اشاره کرده اند که مسئولان کشور باید با این سه مبارزه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته