مشکلی با رسانههای اصولگرا ندارم/ مسئلهام با نقدهای جهتدار است
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، نشست پرسش و پاسخ «اتاق تاریک» با حضور سید روح الله حجازی (کارگردان)، کارن همایونفر (آهنگساز)، عباس عباسی (چهره پرداز)، پیمان شادمانفر (مدیر فیلمبرداری)، بهادر حسین زاده (طراح صحنه)، رضا شهبازی (تدوینگر)، امیر حسین قاسمی (صدا گذار) و بازیگران ساعد سهیلی، مروارید کاشیان، ژیلا دانی، امیر رضا رنجبران و سید علیرضا میرسالاری برگزار شد.
روحالله حجازی در نشست پرسش و پاسخ «اتاق تاریک» ایجاد موقعیتها و لحظات خندهدار را برای همذاتپنداری مخاطب معرفی کرد و گفت: من بچه دارم و یک سکانس از فیلم، دیالوگهایی است که میان من و فرزندم اتفاق افتاده است.
وی کم پرداخته شدن چنین مضامینی را در سینمای ممیزی دانست و افزود: درواقع فیلمساز باید به یک زبانی برسد که بتواند بهراحتی صحبت کند. من در ابتدا این فیلم را با ایدهای شروع کردم که یک بچه میخواهد خودش را از بلندی پرت کند و مادر فکر میکند چرا یک بچه به چنین فکری میافتد. سعی کردم مسئله آزار جنسی را در سطح نبینم و به شکل دیگری به آن بپردازم.
حجازی در انتقاد به عملکرد رسانه اظهار کرد: از رسانههایی که یک زمان تلاش میکردند مضمون فیلمها را نقد کنند تشکر میکنم. خداراشکر که این رسانهها جدیدا تصمیم گرفتهاند تکنیک فیلمها را بکوبند. مشکل این نوع رسانهها این است که با مردم فاصله دارند.
وی خطاب به رسانهها گفت: شما میگویید فیلمهایم خسته کننده است اما وقتی به اکران فیلمها دقت کنید متوجه خواهید شد که مخاطبان از فیلمهایم استقبال میکنند.
روحالله حجازی که مدعی بود چندی پیش نقدی توسط مشرق و سینماپرس و تسنیم با اسم مستعار منتشر شده اعلام کرد: اول؛ باید کمی شجاعت داشته باشید و دوم این که من شرمم میآید که واژههای استفاده شده را بگویم. امیدوارم کمی احترام قلم را نگه دارید. میگویید فیلمام ارزش نقد ندارد ولی شش صفحه مینویسید و تیتر یک میکنید! من همواره از همه نقدهای مثبت استفاده کردهام. با رسانههای اصولگرا هم مشکلی ندارم، چرا که آنجا نشست داشتم و مصاحبه کردم. مسئله من با نقدهایی است که جهتدار هستند و بیحرمتی میکنند.
در بخش دیگری از این نشست خبری ساعد سهیلی نیز در خصوص این همکاری اعلام کرد: وقتی این فیلمنامه به دستم رسید، خیلی جذاب بود. شخصیت پدری که همسرش بزرگتر از خودش است؛ برایم واقعا هیجانانگیز بود.
پیمان شادمانفر که فیلمبرداری «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی را نیز برعهده داشته در خصوص تفاوت فیلمبرداری این دو اثر عنوان کرد: در فیلم «مغزهای کوچک زنگزده» ما دوربین مستند میخواستیم اما اینجا به یک دوربین ساکن نیاز داشتیم. محتوای این دو فیلم هم کاملا متفاوت بود و واقعا فیلمبرداری «اتاق تاریک» بسیار دشوار بود.
انتهای پیام/