خط 7 مترو اردیبهشت ماه با 8 رام قطار مجدداً راهاندازی میشود
به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، علی امام در گفتوگویی، درباره علت تعطیلی خط 7 مترو تهران اظهار داشت: کل خط 7 مترو 27 با 22 ایستگاه است که 22 کیلومتر آن توسط مدیران گذشته در خرداد سال 96 با 8 ایستگاه افتتاح شد.
وی افزود: در گذشته این نگاه وجود داشته است که بخشهایی از خطوط مترو به صورت بخش بخش مورد افتتاح و بهرهبرداری قرار بگیرد ولی در خط 7 مترو طول آن بسیار بلند بود و ایستگاههای کمی نیز به بهرهبرداری رسیده بود.
مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: ایستگاههایی که مورد افتتاح قرار گرفت کمترین تجهیزات و ایمنی را داشت و سیگنالینگ خط را نیفتاده بود و شرایط نگرانکنندهای وجود داشت.
امام افزود: با توجه به اینکه سیگنالینگ این خط هنوز راهاندازی نشده بود با استفاده از بیسیم خط را راهاندازی کرده بودند و این اقدام آنها کاملاً تکیه بر نیروی انسانی بود و هوشمند نبود و قطعاً نیروی انسانی نیز دچار خستگی و خطا میشود و میتوانست این اقدام خطرآفرین باشد.
وی افزود: اگر به هر دلیلی آتشسوزی در خط 7 اتفاق میافتاد در داخل تونلها هیچ شرایطی برای اینکه بتوانیم دود ناشی از احتراق را خارج کنیم نبود چرا که هیچ هواسازی برای این خط راه نیفتاده بود و میتوانست خطرات جدی را ایجاد کند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: از زمانیکه این خط تعطیل شد به دنبال تکمیل موارد خاص آن بودهایم تا ایمنی لازم و سیگنالینگ انجام شود.
امام بیان داشت: یک برنامه 6 ماهه برای خط 7 در نظر گرفتهایم تا بتوانیم تا پایان فروردین ماه این خط را مجدداً راهاندازی کنیم و برای این اقدام حدود 370 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی اظهار داشت: این مبلغ تنها برای 22 کیلومتر و 8 ایستگاه خط 7 مترو اختصاص یافته است و برای بهرهبرداری از کل این خط باید 2 هزار میلیارد تومان اختصاص یابد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: منبع تأمین این مبلغ نیز بانک شهر و یا اوراق مشارکت است.
امام در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تنها راهحل تعطیلی خط 7 بود، گفت: ریسک بالایی در این خط وجود داشت چرا که مباحث ایمنی لحاظ نشده بود و هر لحظه ممکن بود حادثهای رخ دهد و حاضر نیستیم به جهت خطای انسانی اتفاق ناگواری بیفتد که جان و سلامت مردم را به خطر بیاندازد.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه زمانی این خط مجدداً بازگشایی خواهد شد، گفت: پیشبینی ما این است که تا آخر اردیبهشت بخشی از این مسیر با شرایط ایمنی و استاندارد به بهرهبرداری برسد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره تأمین واگن این خط، گفت: در گذشته 4 رام قطار در مدار خط 7 بود که چون تعطیل شد این قطارها به دیگر خطوط رفت و در زمان راهاندازی مجدد این 4 رام قطار بازمیگردد و قطعاً شرکت واگنسازی تهران 4 رام قطار دیگر را تا اردیبهشت تحویل میگیریم و در مجموع خط 7 مترو با 8 رام قطار در دسترس شهروندان خواهد بود و در فاصله ورود قطار نیز به 10 دقیقه خواهد رسید که در گذشته هر 35 دقیقه بوده است.
منبع: فارس
انتهای پیام/