دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تامین اجتماعی در سال ۹۶؛

استقرار نظام ارجاع داخلی و تشکیل پرونده الکترونیک بیماری‌های مزمن

استقرار نظام ارجاع داخلی و تشکیل پرونده الکترونیک بیماری‌های مزمن در تمامی مراکز درمانی ملکی از اقداماتی بوده که در سال جاری انجام شده است.
کد خبر : 258891

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از تامین اجتماعی، بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با ٤٦ هزار نفر نیروی انسانی، از طریق ٣٧١ مرکز درمانی ملکی مشتمل بر ٨١ بیمارستان و مرکز جراحی محدود ملکی با بیش از ١٠ هزار و ٤٠٠ تخت فعال و ٢٩٠ مرکز درمانی سرپایی در بخش درمان مستقیم و عقد قرارداد خرید خدمت با ٨١٦ بیمارستان و ٤٥ هزار و ٧٢٩ مرکز کلینیکی، پاراکلینیکی و بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل در بخش درمان غیرمستقیم خدمات درمانی مورد نیاز جمعیت تحت پوشش خود را تامین می‌کند.


در ٦ ماهه اول سال ١٣٩٦، خدمات درمانی به بیش از ٦٥ میلیون مراجعه بستری و سرپایی در مراکز ملکی انجام شده است.


در بخش افتتاح مراکز و بخش‌های درمانی تامین اجتماعی در سال ٩٦ می‌توان به راه اندازی بیمارستان شهدای زاگرس ایلام (میلاد چهار)، بیمارستان امیر کبیر اهواز (میلاد پنج)،١٠ برنامه ارتقاء هتلینگ، ١٦ مرکز درمانی سرپایی، ساماندهی و استانداردسازی ٨ بخش اورژانس، بخش دیالیز بیمارستان ابوالفضل العباس(ع) خراسان جنوبی، نصب و راه اندازی شش دستگاه سی تی اسکن ١٦ اسلایس، دودستگاه سنگ شکن برون اندامی و دودستگاه MRI در مراکز تابعه است.


برنامه ریزی برای راه اندازی ٩ واحد درمانگاهی، ٣ دستگاه سی تی اسکن، ٢دستگاه ام آر آی و ١٥ مورد ارتقاء هتلینگ و توسعه و استانداردسازی اورژانس بیمارستانی و توسعه بخش‌های بستری در ایام الله دهه فجر سال جاری از برنامه‌های معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی است.


استقرار نظام ارجاع داخلی و تشکیل پرونده الکترونیک بیماری‌های مزمن در سیستم HIS و آغاز برنامه استقرار نظام DRG در تمامی مراکز درمانی ملکی و آغاز پروژه نسخه الکترونیک در مراکز طرف قرارداد در سه استان مازندران، گیلان و اصفهان پس از پایلوت موفق در استان یزد از دیگر فعالیت‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی در سال جاری است.


همچنین از فعالیت‌های بخش درمان این سازمان در سال‌ جاری می‌توان به تولید و بهره برداری از کاردکس پرستاری و فرم تریاژ الکترونیک و راه اندازی و بهره برداری از وب سایت‌های بیمارستانی درتمامی بیمارستان‌های ملکی اشاره کرد.


شروع پایلوت پیاده سازی امضای دیجیتال در سیستم‌هایی نظیر نسخه الکترونیک دردرمان مستقیم و غیر مستقیم، شروع ساخت ٧ پروژه درمانگاه و پلی کلینیک، تصویب پروژه‌های جدید درمانی، افزایش شیفت کاری ٥ مرکز درمانی سرپایی، ارتقای سطح خدمات در ٤ مرکز درمانی سرپایی، تعمیم نصب و استقرار PACS در ٣٦ بیمارستان، راه اندازی سامانه CMMS (نگهداری پیشگیرانه تجهیزات پزشکی) در مدیریت‌های درمان ٢٢ استان، حضور فعال و موثر در جلسات سیاست گذاری بخش درمان کشور و استقرار سیستم نوبت دهی متمرکز به صورت تلفنی، اینترنتی، کدهای ussd و وب کیوسک نوبت دهی از دیگر اقدامات معاونت ردمان سازمان تامین اجتماعی در سال جاری بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته