دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1396 - 08:43
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش:

تربیت «سیاسی» و «اجتماعی» دانش‌آموزان اولویت آموزش‌و‌پرورش است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش بیان کرد: تربیت همه جانبه دانش‌آموزان به خصوص تربیت سیاسی و اجتماعی آنها از اولویت‌های آموزش‌و‌پرورش است.
کد خبر : 258847

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی‌و‌فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش‌و‌پرورش در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان است.


وی با بیان اینکه تربیت شخصیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان مهم‌ترین فلسفه تشکیل سازمان دانش‌آموزی بوده است،‌ افزود: شوراهای دانش‌آموزی، مجلس دانش‌آموزی و حضور سازمان یافته دانش‌آموزان در فضاها و مناسب‌های کشور از جمله 22 بهمن جزو برنامه‌هایی است که در غالب تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان انجام می‌شود.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش با تاکید براینکه تلاش می‌کنیم نقش پذیری دانش‌آموزان در مدرسه را افزایش دهیم، یادآور شد: از جمله‌ برنامه‌های ما این است که با شعارهایی مانند «هر دانش‌آموز یک نقش» و «هر دانش‌آموز یک تشکل» نقش‌پذیری دانش‌آموزان را در مدرسه افزایش دهیم به گونه‌ای که تمام دانش‌آموزان سهمی در مدیریت فعالیت‌های تربیتی مدرسه داشته باشند که این مساله به نوبه خود تربیت سیاسی و اجتماعی آنها را در فضای مدرسه رقم می‌زند.


کاظمی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا همانند دوره‌های سابق شاهد حضور سیاسیون در فضای مدرسه برای تربیت شخصیت سیاسی دانش‌آموزان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: حضور سیاسیون را در مناسبت‌های مختلف خواهیم داشت. البته حضور ریاست جمهوری روز اول مهر در مدرسه و طرح پرسش مهر از جمله برنامه حضور سیاسیون در فضای آموزشی است.


وی افزود: البته ما انتظار نداریم شخص رئیس جمهوری با وجود مشکلات و دغدغه‌های فراوان به صورت مستمر در مدرسه حضور داشته باشند اما خوشبختانه ما از همراهی و همکاری وزرا و معاونان آنها بهره‌مند هستیم که این امر موجب تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته