دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1394 - 11:12
سالاری:

اعضای شورا باید در جریان طرح انضباط شهری قرار گیرند/ مکاتبه در سربرگ اعضای شورا اختراع شجاع پوریان است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه اعضای شورای شهر در جریان کامل طرح انضباط شهری شهرداری تهران نیستند گفت: این طرح باید در شورا بررسی شود.
کد خبر : 25884

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد سالاری در یکصدو شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران با تاکید بر این موضوع گفت: قرار است طرح انضباط شهری به حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در منطقه 12، مرمت بافت‌های تاریخی و میراثی، نحوه مشارکت سایر سازمان‌ها در آن، از بین رفتن فضاهای بی‌دفاع شهری و اقداماتی از این دست منجر شود.


وی افزود: بر همین اساس شورا و شهرداری باید همگام با هم این کار را پیش ببرند اما اعضای شورای شهر هنوز اطلاعات درستی در این زمینه ندارند.


سالاری در ادامه با انتقاد از نحوه مکاتبه اعضای شورای شهر با سربرگ‌های خود گفت: اینکه اعضای شورا حتما باید با سربرگ خود مکاتبه کنند، نمی‌دانیم قانونش از کجا آمده و آقای شجاع پوریان آن را اختراع کرده است.


وی افزود: می‌خواهم بدانم ملاک عمل شما برای اینکه می‌گویید اعضای شورا حق ندارند روی سربرگ شورا مکاتبه کنند، چیست.


سالاری تاکید کرد: ما هر آنچه که مصوبه شورا باشد را تمکین می‌کنیم اما این موضوع باید کاملا مشخص شود.


رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در ادامه به مصوبات شورای عالی شهرسازی اشاره کرد و گفت: برخی از این مصوبات در مغایرت با طرح‌های جامع و تفصیلی هستند.


وی افزود: یکی از آنها در ارتباط با بلند مرتبه سازی‌ها در منطقه 22 است که قرار بود متوقف شود اما اکنون در این منطقه همچنان بلند مرتبه‌سازی انجام می‌شود.


مرتضی طلایی رئیس‌موقت شورای شهر تهران در واکنش به سخنان سالاری گفت: طرح انضباط شهری باید سریعا از سوی شهرداری به شورا فرستاده شود تا کمیسیون‌ها آن را مطالعه کنند زیرا طرحی که می‌تواند موفق باشد نباید به خاطر نبود تعامل بین شورا و شهرداری بی‌نتیجه بماند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته