دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1394 - 11:16
رئیس سازمان غذا و دارو:

حمایت از تجهیزات پزشکی به نفع بیمه‌ها است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تحت پوشش قرار دادن دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی که به تشخیص سریع و به موقع بیماری کمک می‌کند به نفع سازمان‌های بیمه‌گر است.
کد خبر : 25881

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رسول دیناروند در خصوص عدم حمایت بیمه‌ای از تجهیزات جدیدی مانند دستگاه‌های تست قند خون و نوارهای کنترل دیابت افزود: سازمان‌های بیمه‌گر در حالی که بیمه داروهای دیابتی‌ها را پذیرفته‌اند، دستگاه‌های تست قند خون و نوارهای آن را مشمول حمایت خود قرار نداده اند.


وی افزود: بیمه‌ها بر اساس اصول سنتی رایج کمتر حمایت از خدمات جدید را می‌پذیرند.


وی تصریح کرد: با این وجود، سود و منفعت سازمان‌های بیمه‌گر، تسریع در تحت پوشش قرار دادن دستگاه‌هایی است که به تشخیص زودتر و به موقع بیماری کمک می‌کند زیرا با این اقدام آگاهانه، هزینه‌های دیگر بیمه‌ها کاهش می‌یابد.


دیناروند ادامه داد: اگر قند خون فرد دیابتی کنترل نشود، هزینه مالی آن برای بیمه و نظام سلامت به مراتب بیشتر از زمانی است که بتواند قند خونش را مدیریت کند.


معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر ثمر ندادن تلاش‌های انجمن دیابت ایران و دیگر انجمن‌ها برای متقاعد کردن بیمه در راستای مشمول حمایت قرار دادن دستگاه‌های یاد شده، گفت: از آنجا که سازمان‌های بیمه‌گر، زیرمجموعه وزارت بهداشت نیستند و ما تنها یک عضو در شورای عالی بیمه هستیم صرفا می‌توانیم در حد یک رأی از این پیشنهاد حمایت کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب