دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استقلال زخمی به‌دنبال خشکاندن امیدهای رود سرخ/ دایی آماده کشیدن ترمز قلعه‌نویی

روز دوم هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر امروز با دو دیدار مهم ادامه پیدا می کند.
کد خبر : 258758

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری دو دیدار حساس دنبال می‌شود. در این دیدارها استقلال که هفته گذشته شکست دور از انتظاری را تجربه کرد در خانه میزبان سپیدرود است و سایپا که عملکرد خوبی را با علی دایی در لیگ هفدهم داشته میزبان ذوب‌آهنی است که با نتایج بسیار خوبش در 6 هفته اخیر خود را به رده دوم جدول رسانده است.


سایپا - ذوب‌آهن


شاگردان علی دایی در هفته‌های اخیر روند نسبتا خوبی را سپری کرده‌اند و در 5 بازی اخیرشان را بدون شکست و با کسب 11 امتیاز به پایان رسانده‌اند تا با 34 امتیاز صاحب رتبه چهارم جدول باشند. این موضوع امیدهای سایپایی‌ها را برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بیشتر کرده است. البته باشگاه سایپا در هفته‌های اخیر با مشکلات مالی مواجه بوده و مشخص شده برخی بازیکنان قدیمی این تیم از سال 93 مطالبات خود را نگرفته‌اند اما درویش مدیرعامل باشگاه قول داده تا این موضوع در پیش از پایان سال جاری حل کند. علی دایی برای دیدار امروز محرومی ندارد و بازیکنانش وضعیت مناسبی دارند تا بتوانند با کسب نتیجه برابر ذوب‌آهن امیدهای‌شان را برای ایستادن در میان یکی از 3 تیم بالای جدول زنده نگه دارند.


تیم میهمان بازی امروز ورزشگاه پاس قوامین ذوب‌آهنی است که با امیر قلعه‌نویی روزهای موفقی را سپری می‌کند. شاگردان قلعه‌نویی در 6 بازی قبلی‌شان 18 امتیاز به دست آورده‌اند و خود را از میانه جدول با 38 امتیاز به رده دوم رسانده‌‌اند. اگر چه آنها یک بازی بیشتر از فولاد رده سومی دارند اما سرمربی ذوب‌آهن که بیشترین افتخار را در تاریخ لیگ برتر به دست آورده، برای کسب هفتمین پیروزی متوالی امروز به دنبال راه‌های شکست تیم علی دایی است. وحید محمدزاده تنها محروم تیم قلعه‌نویی در بازی امروز است اما او دیگر ابزار لازم را برای برتری برابر سایپا در اختیار دارد و با توجه به پیروزی که تیمش هفته گذشته برابر استقلال به دست آورده، شاگردان وی وضعیت روحی مناسبی برای مصاف با سایپا دارند تا پیروزی دیگری را به دست آورند.


استقلال - سپیدرود رشت


وینفرد شفر در بازی هفته گذشته تیمش دومین شکست را با آبی‌پوشان تجربه کرد تا کارنامه موفقش دچار خدشه شود. استقلال که بهترین فرصت را برای قرار گرفتن در رده سوم جدول از دست داد و امیدهایش برای قرار گرفتن در رده دوم تا حدود زیادی کمرنگ شده امیدوار است تا با پیروزی برابر سپیدرود و توقف ذوب‌آهن در خانه سایپا فاصله‌اش را با رده‌های بالای جدول را کم کند تا در هفته‌های بعدی با تلاش بیشتر خود را در میان 3 تیم بالای جدول ببیند. داریوش شجاعیان به همراه مهدی قائدی غایبان تیم شفر برابر نماینده سرخ‌پوش گیلان هستند اما تجربه پیروزی‌های پرگل برابر صنعت‌نفت، پارس جنوبی و سپاهان در ورزشگاه آزادای هواداران آبی‌پوش را به پیروزی پرگلی برابر تیم پایین جدولی سپیدرود امیدوار کرده است.


تیم میهمان استقلال، شرایط خوبی در جدول رده‌بندی ندارد و با 20 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد. سپیدرود رشت با آمدن علی کریمی متحول نشده و نتوانسته خود را از پایین جدول جدا کند. سرخ‌های گیلان این هفته اسیر حاشیه‌ای بودند که مربی تیم‌شان در نشست خبری پس از دیدار با استقلال خوزستان ایجاد کرد. علی کریمی علیه نفرات اول فوتبال ایران و همچنین داور مسابقه و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حرف‌های تندی زد که باعث شد او از حضور در نشست‌خبری قبل و بعد از مسابقه به دلیل نداشتن مدرک مربیگری A آسیا منع شود و همچنین کمیته انضباطی نیز او را احضار کرد.


حواشی ایجاد شده از سوی علی کریمی باعث شده تا تیم او در شرایط روحی مناسبی آماده دیدار با استقلال نباشد. محرومیت میثم تهی‌دست و توحید غلامی دو بازیکن اصلی سپیدرود هم عامل دیگری شده تا تیم سرخ‌پوش گیلانی نتواند در بهترین شرایط خود به دیدار استقلال بیاید. آنچه مسلم است شاگردان علی کریمی باید در بازی امروز برابر استقلال امتیاز بگیرند تا برای ماندن در لیگ برتر ناامید نباشند.


برنامه ادامه بازی‌ها و اسامی داوران قضاوت کننده هفته بیست و سوم لیگ برتر:


* پنجشنبه 19 بهمن 96


سایپا تهران - ذوب آهن اصفهان - ورزشگاه پاس قوامین- ساعت 16


اشکان خورشیدی – تورج عیوض محمدی – محمد عطایی – شاهو اصلانی – ناظر: محمدجواد تقی پور


استقلال تهران- سپیدرود رشت- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 16


حسن اکرمی – سعید علی نژادیان – حسن یوسفی – علی صفایی - حسین نجاتی


*جمعه 20 بهمن 96


پدیده خراسان - پارس جنوبی جم- ورزشگاه ثامن مشهد - ساعت 14:30


موعود بنیادی‌فر – علی اکبر نوری- حسن انتظاری – علی بای – ناظر: علیرضا کهوری


استقلال خوزستان - فولاد خوزستان - ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 15


روح الله شریفی – سعید قاسمی – فرزاد بهرامی – پیمان فرخی مهر – ناظر: محمدعلی فروغی


پیکان تهران - مشکی‌پوشان مشهد - ورزشگاه شهدا شهر قدس- ساعت 15


سیدرضا مهدوی – امیررضا آشورماهانی – احد سلطانی – کوپال ناظمی – ناظر: سعید بطحایی


فولاد مبارکه سپاهان - نفت تهران - ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت 16


رضا کرمانشاهی – مهدی عالیقدر – حمیدرضا افشون – ابوالفضل گرجی – ناظر: عبود سنگاشکن



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته