دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1396 - 11:15

جزئیات برگزاری مراسم روز علم ایران و آلمان اعلام شد

مراسم روز علم ایران و آلمان برای آغاز اجرای 22 پروژه در سطح بین‌المللی و تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری تحقیقات مشترک در روزهای هشتم و نهم اسفندماه جاری برگزار می‌شود.
کد خبر : 258721

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه علم و صنعت ایران، جلسه هماهنگی با معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها برای برگزاری روز علم ایران و آلمان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد. دانشگاه علم و صنعت ایران از سوی وزارت علوم، به عنوان هماهنگ‌کننده ملی برای تعاملات علمی بین‌المللی با کشور آلمان انتخاب شده است. مراسم روز علم ایران و آلمان برای نخستین بار در کشور، روزهای 27 و 28 فوریه 2018 (هشتم و نهم اسفندماه جاری) با حضور 60 نفر از روسا و مدیران دانشگاه‌ها و نهادهای علمی کشور آلمان و حدود 100 نفر از همتاهای آنها از دانشگاه‌های مطرح ایران در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار خواهد شد.


در این نشست، دکتر سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، ضمن تاکید بر اهمیت روابط علمی ایران و آلمان برای وزارت، گفت: آلمان کشور هدف برای ماست و در این نشست، سه محور مد نظر ماست؛ اینکه از آلمان چه بخواهیم، به چه نحو خواسته‌هایمان را مطرح کنیم و اینکه چگونه هماهنگ باشیم.


در ادامه دکتر برخورداری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان مسئول هماهنگ‌کننده ملی فعالیت علمی بین‌المللی با کشور آلمان، به تبیین روند کار از آغاز تا‌کنون در جهت برگزاری مراسم روز علم ایران و آلمان پرداخت. وی تاکید کرد: این مراسم صرفا یک گردهمایی ساده نیست و هدف این است که شروعی جدی برای همکاری جدی اندیشمندان ایران و آلمان باشد، لذا دستاوردهای این مراسم برای ما اهمیت بسیار دارد.


وی افزود: پس از تشکیل چندین کمیته مشترک برای همکاری‌های علمی ایران و آلمان و مذاکرات متعدد، توافق شده است 22 پروژه در سطح بین‌المللی با مشارکت آلمان اجرا شود که تلاش داریم در مراسم روز علم ایران و آلمان قرارداد تعدادی از این پروژه‌ها نیز منعقد شود. توافق دیگر ما با آلمان، تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری تحقیقات مشترک بوده است که در روز علم ایران و آلمان برای ایجاد این صندوق، همتایابی خواهیم کرد. همچنین تشکیل کمیته‌هایی و در راس آن کمیته سیاست‌گذاری، پیش‌بینی شده است.


رئیس دانشگاه علم و صنعت شعار رخداد امسال را «همتایابی و ارتقای تعامل علمی ایران و آلمان» اعلام کرد و گفت: مهمترین کار در روز علم ایران و آلمان، اطلاع‌رسانی و معرفی فرصت‌های علمی و پژوهشی دو کشور، بررسی نحوه همکاری و تشکیل گروه‌های کاری تخصصی برای پیگیری پروژه‌هاست. تا‌کنون شش زمینه تخصصی برای پیگیری همکاری و پروژه‌های مشترک تعیین و کمیته‌هایی تشکیل شده و انتظارمان این است با این دید به برنامه روز علم ایران و آلمان نگاه شود که برنامه‌ای ملی است و باید بهترین بهره‌برداری از این فرصت به عمل آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته