دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران:

تمام فیلم‌ها بعد از جشنواره می‌توانند پروانه نمایش دریافت کنند

رئیس سازمان سینمایی روز گذشته 17 بهمن ماه به کاخ رسانه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر آمد.
کد خبر : 258712

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران جشنواره فیلم فجر و نشست‌هایش را تمرینی برای گفت‌وگو کردن معرفی کرد و گفت: ما درباره همه چیز نمی‌توانیم نظر بدهیم ولی این به این معنی نیست که طبق نظر ما همه چیز بتواند عملی شود. هر جشنواره و مراسمی مستلزم یک انتخاب است و عدم انتخاب برخی به معنای این نیست که از کیفیت لازم برخوردار نبوده است. هر رویدادی برای خودش سمت و سویی دارد و بر اساس آن آثاری انتخاب می‌شود.


وی در خصوص خشونت‌هایی که در فیلم‌های مختلفی چون«لاتاری» دیده می‌شود، اظهار کرد: من فیلم سینمایی «لاتاری» را ندیده‌ام اما قطعا هیأت انتخاباین اثر را بررسی و انتخاب کرده بنابراین آنچه مسلم است این است که «لاتاری» از استاندارد لازم برخوردار بوده که در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، فرصت حضور یافت است.


رئیس سازمان سنیمایی در سخنانش ضمن تاکید بر این نکته که نباید این ذهنیت را داشته باشیم که فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره فیلم فجر در خط فکری دولت حاضر باشند، تصریح کرد: سینما ما وسیع‌تر از این است که بخواهد در دنیا درباره آن بد قضاوت شود. به نظرم باید فرصت داد که سینماگران فیلم‌هایشان را بسازند و آنها را در معرض قضاوت مخاطبان قرار بگیرد.


وی درباره انتخاب پردیس سینمای ملت به عنوان کاخ رسانه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر نیز گفت: من فکر نمی‌کنم که پردیس ملت فضای مناسبی برای کاخ رسانه نباشد وپردیس ملت را به خاطر سهولت بیشتر اهالی رسانه انتخاب کرده‌ایم. ما معتقدیم اهالی رسانه به آرامشی برای کارشان نیازمند هستند که در برج میلاد تهران و شلوغی‌های آن این مهم محقق نمی‌شد. در این میان پردیس سینمایی ملت یکی از مکان‌هایی است که اهالی رسانه می‌توانند در آن به راحتی کارشان انجام دهند؛ البته در این فکر هستیم که سال به سال این جشنواره را حرفه‌ای‌تر برگزار کنیم.


حیدریان ضمن تشکر از اهالی رسانه اظهار کرد: با همراهی اهالی رسانه، یکی بهترین دوره‌های جشنواره فیلم فجر را پشت سر می‌گذاریم زیرا رسانه‌ها امسال علاوه بر نقدهای منصفانه خود در تلاش هستند که جشنواره فیلم فجر بهتر برگزار شود.


وی افزود: حضور رسانه‌ها باعث شده که شور و نشاط جشنواره فیلم فجر نه تنها در تهران بلکه در تمام کشور احساس شود. یکی از بخش‌هایی که بازخوردهای خوبی از آن دریافت کرده‌ایم، بخش سیمرغ و پروانه‌ها بوده است.


رییس سازمان سینمایی درباره آرای مردمی و حاشیه ایجاد شده درباره عدم نظارت‌ در این بخش تشریح کرد: خانه سینما مسئول این بخش است و تاکید ما برای بخش دریافت آرای مردمی بر حرفه‌ای‌تر برگزار شدن بوده است.


وی با اشاره به مهم بودن این بخش ادامه داد: اختلالاتی که در این بخش وجود دارد، مانند تمامی مشکلات در همین جشنواره برطرف خواهد شد از همه رسانه‌ها می‌خواهم که همچنان پیگیر این بخش باشند تا مشکلات برطرف شود. من همین امشب بار دیگر از خانه سینمای درباره این موضوع گزارش خواهم گرفت و از آنها می‌خواهم که سریع‌تر مسائل موجود را رفع کنند.


حیدریان در خصوص فیلم‌های خنثی و بی‌حاشیه این دوره جشنواره نیز تشریح کرد: هیچگونه دخالتی غیرسینمایی صورت نگرفته است. هیچ شخصی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را قبل از هیئت انتخاب ندیده است. من به عنوان رئیس سازمان سینمایی هنوز بسیاری از فیلم‌ها را ندیده‌ام.


وی در خصوص اکران فیلم‌ها گفت: تمام فیلم‌هایی که در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند، هیچگونه مشکلی نداشته و بلافاصله بعد از جشنواره می‌توانند پروانه نمایش دریافت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته