دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1396 - 09:25
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد:

تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر توجه ویژه مجلس بر نقش اساتید دانشگاه

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اعضای شورا بر توجه ویژه مجلس بر نقش اساتید دانشگاه تاکید دارند.
کد خبر : 258650

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 804 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر حسن روحانی برگزار شد.


دکتر محمدرضا مخبر درفولی در انتهای جلسه در جمع خبرنگاران با گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: با توجه به ابراز نگرانی چند تن از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که اساتید مبرز و باسابقه درخصوص مصوبه مجلس شورای اسلامی برای حقوق و مزایای اعضای هیات علمی و روند پلکانی مالیات گله دارند، اعضای جلسه در این باره به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص از مجلس شورای اسلامی خواستند به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.


عضو هیات علمی دانشگاه تهران تشریح کرد: مغزهای متفکر و پژوهشگران اصلی کشور که سرمایه‌های بزرگ برای خلق ثروت مادی و اعتبار معنوی برای کشور هستند در دانشگاه‌ها هستند.


وی افزود: پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف علوم مانند داشن هسته‌ای، زیست فناوری، نانوتکنولوژی، علوم پایه، پزشکی، مهندسی و... مرهون خدمات این افراد است که باید مجلس شورای اسلامی به این گنجینه توجه ویژه داشته باشد و اسباب دلسردی و نگرانی اعضای هیات علمی مطرح نشود.


مخبردزفولی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مساله طی یک اظهارنظر جمعی بر توجه ویژه بر نقش اساتید دانشگاه و محققان کشور و ادای حقوق گوناگون آنها تاکید کرد.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از ادامه بررسی علل و عوامل فرهنگی و اجتماعی مسائل پیش آمده در کشور در ماه گذشته خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته