دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1396 - 07:49

بخشی از آتش در ساختمان وزارت نیرو مهار شد/ احتمال جدی ریزش ساختمان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از مهار بخشی از آتش در ساختمان «برق حرارتی» وزارت نیرو خبر داد و اعلام کرد که حریق به طور کامل مهار نشده است و امیدواریم طی ساعات آینده، کار اطفای حریق به پایان برسد.
کد خبر : 258625

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به عملیات آتش‌نشانان در ساختمان وزارت نیرو که طی دو روز گذشته ادامه داشته است، اظهار کرد: 48 ساعت از وقوع حریق گذشته و کماکان آتش‌نشانان شب گذشته، شب بسیار پرکاری را پشت سرکار گذاشتند و انصافا جانفشانی کردند.


وی ادامه داد: در ساعات اولیه بامداد امروز بود که آتش نشانان در طبقات پایینی، پیرو تاکتیک‌های عملیاتی موفق شدند به طبقه منفی 3 نفوذ کنند و با همان روش عملیاتی،‌حوالی ساعت 2:30 بامداد، نیروها موفق شدند به طبقه منفی 4 برسند.


ملکی تاکید کرد که البته به خاطر اینکه همچنان دود و حرارت زیاد بود،‌ مدت زمان حضور آتش‌نشانان به اندازه 3 دقیقه بود.


وی گفت: با اتخاذ تدابیر امنیتی و استفاده از آب و فوم، رفته‌رفته وقتی وضعیت دمای محیط بهتر شد، آتش‌نشانان در حال حاضر در قالب تیم‌های عملیاتی به طبقه منفی 4 می‌روند و حدود 5 تا 10 دقیقه در این طبقه حضور دارند. البته وضعیت دما باید از حال حاضر هم بهتر شود.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به وجود بخش‌هایی پنهان در داخل بایگانی ساختمان گفت: بخش‌هایی وجود داشت که از نظر پنهان بود و چون پشت سر دیوارها و فایل‌های فلزی قرار داشت و آتش‌نشانان از آن اطلاع دقیقی نداشتند. در این وضعیت، آتش‌نشانان موفق شدند بخشی از مسیر را بازگشایی کنند اما هنوز در همین مرحله هم ما با حرارت بالا روبرو هستیم. زمانی آتش‌نشانان می‌توانند به آنجا نفوذ کنند که درجه حرارت پایین بیاید.


ملکی ابراز امیدواری کرد که در ساعات آینده وضعیت بهتر شود اما همچنان خطر ریزش ساختمان وجود دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: آتشسوزی آتشنشانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته