دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همزمان با ایام مبارک دهه فجر؛

آئین‌نامه طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد

آئین‌نامه طرح‌های تحقیقاتی و شیوه‌نامه کمیته تحقیقات دانشجویی به همراه اساسنامه مشترک مراکز رشد واحدهای فناور به امضای معاونان پژوهش و فناوری و علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی رسید.
کد خبر : 258624

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم بر ضرورت هدایت طرح‌های تحقیقاتی به سمت پژوهش‌های کاربردی و مساله‌محور در کشور تاکید کرد و گفت: آئین‌نامه جدید این طرح‌ها به صورت متمم آئین‌نامه‌های موجود در این زمینه تدوین شده و جایگزین آئین‌نامه‌های قبلی در این خصوص در حوزه پزشکی خواهد شد.


وی با اشاره به حمایت‌های جدیدی که قرار است از تشکیل مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گیرد، افزود: واحدهای دانشگاهی می‌توانند نسبت به تاسیس این مراکز اقدام کنند و اعضای هیات علمی و دانشجویان را به سمت طرح‌های فناورانه و درآمدزا در حوزه‌های پزشکی و غیر‌پزشکی سوق دهند.


دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: با تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشجویان علوم پزشکی واحدهای مجری علوم پزشکی می‌توانند همگام با قوانین متناظر این موضوع در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مزایای متنوع این طرح در ارتقای پژوهشی خود بهره‌مند شوند و با کسب امتیاز مطلوب در این بخش، از مزایای آموزشی آن در پذیرش آزمون‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت استفاده کنند.


در این مراسم بر ضرورت همکاری هرچه بیشتر حوزه‌های پزشکی و غیر‌پزشکی در تهیه و تدوین بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های پژوهشی در جهت ارتقای پژوهش دانشگاه تاکید و مقرر شد واحدهای دانشگاهی نسبت به اجرای کامل مفاد این آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی با هدف افزایش توانمندی‌های اعضای هیات علمی و دانشجویان اهتمام ورزند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته