دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1394 - 10:02

کامرون: بی بی سی داعش را دولت اسلامی خطاب نکند

دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه از شبکه «بی بی سی» درخواست کرد به‌جای استفاده از واژه «دولت اسلامی» از عنوان گروه تروریستی داعش استفاده کنند.
کد خبر : 25860

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه 4 رادیو بی بی سی با ابراز ناراحتی به دلیل استفاده از عبارت دولت اسلامی برای اشاره به گروه تروریستی داعش گفت که این سبب می‌شود که به این فرقه سمی اعتبار زیادی داده شود و جوانان انگلیسی نیز از راه به در شوند. بهتر است از مخفف انگلیسی آن یعنی ای اس ای اس(ISIS) استفاده گردد.


وی گفت: امیدوارم بی بی سی از عبارت دولت اسلامی استفاده نکند، چون آنها حقیقتا یک دولت اسلامی نیستند.


کامرون ادامه داد: آنها گروهی وحشی هستند که از دین اسلام منحرف شده‌اند و بسیاری از مسلمانان که به شبکه بی بی سی گوش می‌کنند، هر بار که این عبارت را می‌شنوند، واکنش نشان می‌دهند.


وی افزود: جنگ علیه این گروه تروریستی چالش نسل امروز است و ما باید هرگونه که می‌توانیم با آن مبارزه کنیم.


کامرون همچنین با اشاره به سفر تراز می، وزیر کشور انگلیس، به تونس و مذاکراتش با مقامات این کشور گفت: دولت تلاش‌اش را می‌کند تا در اسرع وقت خانواده‌های انگلیسی را از وضع بستگانشان در تونس مطلع سازد.


نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد: من می‌دانم که این موضوع زمان برده است، اما اینها مسائل دشواری است که ما باید به درستی انجام دهیم.


کامرون همچنین روز دوشنبه در نشست مجلس عوام انگلیس گفت: هیچ نشانه‌ای از هماهنگی بین حملات تروریستی تونس، کویت و فرانسه دیده نمی‌شود.


وی اضافه کرد: با ناراحتی بسیار باید به اطلاع برسانم، اکنون می‌دانیم که در جریان حمله تروریستی تونس، دست‌کم هیجده شهروند انگلیسی کشته و شمار زیادی هم زخمی شده‌اند، ضمن آنکه شمار تلفات به احتمال زیاد افزایش هم خواهد یافت.


کامرون افزود: افرادی که کشته شدند گردشگران بی‌گناه انگلیسی بودند که به همراه دوستان و اعضای خانواده‌شان به سفر رفته بودند اما به‌طور ناگهانی به قربانیان یکی از بی‌رحمانه ترین حملات تروریستی طی سال‌های اخیر، تبدیل شدند.


در حادثه تروریستی در هتل «امپریال مرحبا» در سواحل سوسه تونس که یکی از شناخته‌شده‌ترین مناطق گردشگری این کشور شمرده می‌شود دست‌کم 38 نفر کشته و 36 مجروج برجای گذاشته است.این مهمترین حمله تروریستی علیه مردم انگلیس از زمان حمله بمبگذاری لندن در هفتم جولای سال 2005 میلادی به شمار می آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته