دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1396 - 07:48
عضو هیات رئیسه مجلس:

پیش‌فروش سکه اگر بی‌رویه انجام نشود، بازار را تعدیل می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ارزیابی ما از اقدام اخیر بانک مرکزی مبنی بر پیش‌فروش سکه منفی نیست اما این کار نباید به صورت حساب‌نشده و بی‌رویه انجام شود.
کد خبر : 258539

محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با اشاره به پیش فروش سکه که از روز سه‌شنبه 17 بهمن ماه آغاز شد، بیان کرد: در دنیا معمول است که گاهی یک کالا روی ریل افزایش روانی قیمت، شروع به حرکت می‌کند. در چنین شرایطی اگر میزان عرضه را بالا بریم، یا قول به عرضه را ارائه دهیم، می توان بازار را کنترل کرده و جلوی افزایش قیمت روانی را گرفت.


وی در ادامه گفت: پیش فروش سکه، به نوعی قول قطعی و تضمین‌شده به عرضه است و این قابلیت را دارد که قیمت را کنترل کند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاثیرات پیش فروش سکه بر اقتصاد کشور تصریح کرد: برخی مواقع که دولت با استفاده از امکان و انحصاری که در اختیار دارد، به صورت حساب‌شده و مدیریت‌شده اقدام به عرضه و ارائه نقدینگی می‌کند، مردم نباید در همان وهله اول از تصمیمات و اقدامات دولت ارزیابی منفی کنند.


نماینده مردم لنجان افزود: در قدم اول ارزیابی ما از پیش‌فروش سکه منفی نیست اما تاکید می کنیم این کار نباید به صورت بی رویه انجام شود و بایستی مدیریت‌شده صورت بگیرد.


به گزارش آنا، با توجه به افزایش نرخ سکه از پاییز امسال، بانک مرکزی از روز سه شنبه 17 بهمن ماه با هدف تخلیه حباب سکه، اقدام به پیش فروش سکه کرده است. حسب دستور بانک مرکزی پیش فروش سکه در شعب منتخب بانک ملی ایران در سراسر کشور با هدف تعادل‌بخشی به بازار، گسترش عرضه و سهولت دسترسی عموم مردم صورت گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته