دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1396 - 16:06
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان مطرح کرد؛

تولید باکیفیت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دوای اقتصاد بیمار کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از افزایش 50 درصدی صادرات استان گلستان خبر داد و تولید باکیفیت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را دوای اقتصاد بیمار کشور دانست.
کد خبر : 258496

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گنبدکاووس، حسینقلی قوانلو در همایش اقتصاد مقاومتی و تولید دانش‌بنیان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس و با حضور صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان بازار و اصناف برگزار شد، با اشاره به قرار گرفتن در دهه مبارک فجر و ایام‌الله سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بسیار خوشحال هستیم که ما صنعتگران توانسته‌ایم از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک هدیه و امانت الهی در حوزه خود حراست و پاسداری کرده و زمینه اقتدار انقلاب برای تحویل پرچم به صاحب اصلی‌اش حضرت بقیه‌الله (عج) را فراهم کنیم.


وی با تاکید بر اینکه دو گزاره مهم در حال رخ دادن در کشور است، خاطرنشان کرد: گزاره اول کاهش 30 درصدی میانگین درآمد خانواده‌ها و طبیعتا کاهش قدرت خرید آنهاست و دومین گزاره نیز دو برابر شدن حجم صنعت تولید کشور به طور میانگین نسبت به 10 سال گذشته است.


وی دلیل کاهش صادرات استان گلستان در سال گذشته را بحران مالی کشور ترکمنستان به دلیل کاهش شدید قیمت نفت دانست و اضافه کرد: این کشور به عنوان مهم‌ترین بازار هدف کالاهای صادراتی استان گلستان در سال گذشته به یک‌باره حجم واردات خود را به شدت کاهش داد.


عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این همایش با اشاره به اینکه ایران اسلامی در کمال تعجبِ همه دشمنان خود امروز در طلیعه و آغاز چهلمین سال انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد روی پای خود ایستاده است، اظهار کرد: این استقلال اقتصادی باید با توسعه و پیشرفت شگرف به مرحله‌ای برسد که دشمنان بدانند تحریم ایران اسلامی به معنای قطع منافع همه دنیای غرب و شرق است.


وی با قدردانی از تلاشگران عرصه تولید و صنعت به ویژه کارفرمایان و کارگران ساعی، افزود: شما عزیزان ثابت کردید که با همه محدودیت‌ها و دشمنی‌ها با قوت و تلاشی مضاعف از پس مشکلات بر خواهید آمد و با همه سختی‌ها برای اعتلای این انقلاب اسلامی و میهن عزیزمان از هیچ کوششی دریغ نخواهید کرد.


در این همایش که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس، مدیران کل استاندارد و امور اقتصادی و دارایی استان گلستان برگزار شد از فعالان عرصه تولید، پیشکسوتان، صادرکنندگان و وارد کنندگان نمونه شهرستان گنبدکاووس با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب