دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1396 - 14:03
وزیر علوم در جمع خبرنگاران:

بورسیه‌ها صبر کنید بودجه نداریم!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بازداشت دانشجویان در اغتشاشات اخیر کشور، گفت: تا جایی که من در جریان هستم هیچ کدام از دانشجویان در بازداشت نیستند و همه آزاد شده‌اند، درباره بورسیه‌ها هم فعلا به دلیل کمبود بودجه محدودیت داریم اما در مجموع امیدواریم این مساله حل شود.
کد خبر : 258439

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر منصور غلامی در حاشیه اولین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره حل مشکلات دانشجویان بورسیه، تاکید کرد: مساله بورسیه‌ها حل شده و در حال حاضر تعدادی مشغول به تحصیل هستند و برخی فارغ‌التحصیل شدند و منتظر هستند که برای شروع کار در دانشگاه‌ها جایابی شوند.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اگر برای ما امکان استخدام فراهم بود، شاید همین امسال می‌توانستیم همه دانشجویان بورسیه را استخدام کنیم اما چون به دلیل بودجه با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم، این موضوع کمی زمان می‌برد. همچنین لازم است که دانشجویان تخصص لازم را داشته باشند اما در مجموع امیداریم این مساله به‌زودی حل شود.


غلامی در‌خصوص سقف حقوق اساتید در بودجه 97، خاطرنشان کرد: با صحبت‌ها و پیگیری‌های که صورت گرفته این امیدواری را به ما داده‌اند که در مجلس این موضوع مورد توجه قرار بگیرد و افزایش حقوق برای اعضای هیات علمی تا حد ممکن اتفاق بیافتد.


وی با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه‌ها کاهش پیدا نکرده، اما میزان رشدی که ما می‌خواستیم اتفاق نیفتاده است، یادآور شد: در واقع متوسط رشد بودجه‌های دانشگاه‌ها کمتر از 14 درصد است، اما پارک‌های علم و فناوری بیش از 30 درصد رشد بودجه داشته‌اند و مراکز پژوهشی حدود 18 درصد رشد داشته است.


وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه‌ها معتقدند با این میزان رشدی که در هزینه‌ها صورت گرفته نمی‌توان کار جدیدی کرد. به هر حال این توان دولت بوده و ما هنوز دنبال این هستیم که از مسیرهای مختلف منابع بیشتری را برای دانشگاه‌ها کسب کنیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب