دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1396 - 13:30
در کارگاه نماز و سلامت معنوی واحد مبارکه صورت گرفت؛

بررسی اثربخشی نماز در ارتقای بهداشت روان خانواده

کارگاه آموزشی نماز و سلامت معنوی ویژه استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی، دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی و با هماهنگی ستاد اقامه نماز مبارکه برگزار شد.
کد خبر : 258341

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در این کارگاه یکروزه درباره بررسی اثربخشی نماز در ارتقای بهداشت روان خانواده، اهمیت نماز و راه های گسترش آن، نقش سلامت معنوی بر بهداشت روانی انسان، رابطه معنوی انسان با پروردگار در طول نماز ، نقش نماز در افزایش سلامت روانی خانواده توضیحاتی را ارائه کرد.


حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به آیه هایی از قرآن اظهار کرد: نیایش با خدا یکی از حقایق بسیار پرمعنا و سازنده جنبه های مثبت انسانی و از اساسی ترین عوامل رشد و تعالی انسان است.


استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروزه بسیاری از روانشناسان دریافته اند که دعا، نماز و داشتن ایمان محکم به دین، اضطراب، نگرانی، تشویق و ترس را که زمینه ساز بسیاری از بیماری هاست برطرف می کند.


وی اظهار کرد: آرامش روانی در ایجاد وضعیت سلامت روانی تأثیر بالایی دارد و موجب کاهش شدت فشارهای عصبی روزانه و تنیدگی ها و تنش هایی که بسیاری از مردم دچار آن هستند، می شود. انسان اگر مشکلات خود را با خدا بازگو کند و پس از نماز با مناجات با پروردگار و دعا به درگاه او طلب یاری کند، حالت روانی او بهبود پیدا می­ کند و نشاط و طراوت همه وجود انسان را در بر می­ گیرد.


اردوی مشهد دانشجویان



دکتر علیرضا حاجی کریمی معاون فرهنگی، دانشجویی واحد مبارکه بیان کرد: اردوی فرهنگی زیارتی مشهد مقدس با هدف زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحج (ع) وایجاد فضای صمیمانه بین دانشجویان برای تقویت روحیه همکاری برگزار شد.


در این اردوی پنج روزه که با حضور 35 نفر از دانشجویان پسر به همت امور فوق برنامه معاونت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه برگزار شد، حسن ابراهیمی سرپرست این اردو و امور فوق برنامه دفتر فرهنگ اسلامی واحد مبارکه برای دانشجویان برنامه های فرهنگی متنوعی در نظر گرفته را اجرا کرد.


دانشجویان پس از ورود به شهر مقدس مشهد با حضور گروهی در زیارت امام هشتم(ع) و شرکت در نماز جماعت ظهر و عصر در حرم مطهر کار خود را آغاز کردند.


از جمله برنامه های فرهنگی این اردو می توان به حضور در اقامه نمازهای جماعت در حرم، نماز جمعه، شرکت در دعای کمیل، ندبه، بازدید از اماکن مذهبی و فرهنگی مشهد مقدس، استفاده از برنامه های فرهنگی رواق دارالهدایه ویژه دانشجویان اشاره کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: کارگاه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته