دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1396 - 11:15
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری:

دفن جان‌باختگان سانچی در قطعات شهدا/ طرح ترافیک برای جانبازان باید رایگان باشد/ رونمایی از کارت جدید ایثارگران در هفته آینده

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در خصوص شهدای آتش‌نشان و جانباختگان سانچی تابع قانون هستیم،‌ گفت: این افراد شهید راه خدمت هستند اما ارائه خدمات به خانواده‌های آنان باید از سوی سازمان‌های متبوع این شهدا ارائه شود و بنیاد مسئولیتی در این خصوص ندارد.
کد خبر : 258326

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مهدی ایزدی، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری با اصحاب رسانه، در خصوص حمایت بنیاد از شهدای پلاسکو و نفت کش سانچی، اظهار کرد: شهدای تروریستی مجلس کاملا تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند. شهدای پلاسکو نیز شهدای خدمت به حساب می‌آیند. شهدای کشتی سانچی نیز شهید راه خدمت محسوب می‌شوند.


معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید، گفت: خانواده‌های شهدایی که در جریان حوادث دفاعی و امنیتی و توسط دشمن به شهادت برسند از تمام تسهیلات بنیاد شهید وامور ایثارگران برخوردار هستند. در این میان افرادی داریم که نوع خدمت‌شان فداکارانه و ایثارگرانه است. این افراد در صورتی که جان خود را در حین ماموریت از دست بدهند مانند شهدای حادثه پلاسکو «شهید خدمت» محسوب می‌شوند. همچنین افرادی هستند که نوع خدمت‌شان اداری است اما براساس حادثه‌ای جان خود را از دست می‌دهند این گونه افراد «شهید راه خدمت» معرفی می‌شوند که جان باختگان کشتی سانچی در این گروه قرار دارند.


وی تاکید کرد: کسانی موج‌آفرینی می‌کنند که بنیاد شهید و امور ایثارگران از وظیفه و رسالت خودش تخطی می‌کند اما این مسئله اشتباه است چرا که بنیاد به طور کامل تابع نظر ولی فقیه است. ما ۲۴ شغل اداری مخاطره‌انگیز داریم مانند کارکنان معدن، آتش‌نشانان، خبرنگاران، کارکنان دکل‌های برقی و موارد این چنینی که ماهیت کارشان فداکارانه و پرخطر است. در صورتی که برای این افراد حادثه‌ای رخ بدهد خدماتی از جانب دستگاه‌های خودشان دریافت خواهند کرد.


ایزدی با توجه به وضعیت شهدای حادثه نفتکش سانچی، گفت: طبق قانون جانباختگان سانچی جزو فداکاران خدمت هستند که برای ارائه خدمت به آنها آیین‌نامه‌ای وجود ندارد اما اخیرا در وزارت کشور با سازمان‌های ذی‌ربط جلساتی تشکیل شد و آیین‌نامه تصویب و به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شد.


وی افزود: به دلیل اینکه بررسی و تصویب این لایحه ممکن است، زمانبر شود ما اعلام می‌کنیم تا قبل از مشخص شدن مفاد آئین‌نامه اگر پیکری از دریانوردان یافت شود، ما آنها را در مقبره شهدا تدفین خواهیم کرد.


اعتراض به طرح جدید ترافیک


ایزدی همچنین به مصوبه اخیر شورای شهر درباره محدودیت ارائه طرح ترافیک به جانبازان و ایثارگران، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۴۴ قانون خدمات رسانی به ایثارگران شورای شهر موظف است تمام زمینه‌های تردد بدون محدودیت را برای جانبازان بالای ۲۵ درصد فراهم کند که ما برای احقاق این حق بارها نامه به شورای شهر فرستادیم و پیگیر آن هستیم.


رونمایی از کارت‌های جدید ایثارگران


معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید از رونمایی کارت ایثارگران طی هفته آینده خبر داد و گفت: کارت‌های فعلی ایثارگران تا ۲۹ اسفند ۹۶ اعتبار دارد.


وی افزود: خانوادها باید برای ثبت نام به سامانه الکترونیکی ایثار مراجعه و ثبت‌نام انجام دهند. کارت‌های جدید ویژگی های کارت هوشمند را داراست


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته