دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1394 - 08:53
رئیس مرکز پژوهش،فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

دومین جشنواره لقمان حکیم، شهریور ماه برگزار می‌شود/ ثبت نام در سایت جشنواره آغاز شد

رئیس مرکز توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری دومین جشنواره لقمان حکیم به منظور تجلیل از اعضای هیئت علمی و دانشجویان فرهیخته در شهریور ماه جاری خبر داد.
کد خبر : 25830

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، همزمان با آغاز ثبت نام و راه اندازی سایت دومین جشنواره لقمان حکیم، دکتر سید ناصر استاد، رئیس مرکز توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی و رئیس شورای نظارتی و اجرایی جشنواره، در گفت‌و‌گویی به تشریح جزئیات این جشنواره پرداخت.


- هدف از برگزاری جشنواره لقمان حکیم چیست؟


از اهداف اصلی هر دانشگاهی، ایجاد شرایطی است تا امکان رشد و بالندگی اعضای هیات علمی و دانشجویان به عنوان دو محور اصلی فراهم شود؛ برگزاری جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی (لقمان حکیم)، فرصتی ایجاد می‌کند تا تلاش‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات سلامت اعضای هیات علمی ارج نهاده شود.


اولین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ 3 شهریور 1393 در سالن بیمارستان فرهیختگان با حضور رئیس محترم هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد و امسال نیز حوزه پزشکی، دومین دوره جشنواره را به میزبانی واحد علوم دارویی برگزار می‌کند که از این پس نیز به تناوب واحدهای دارای رشته‌های علوم پزشکی، مجری برگزار کننده آن خواهند بود.


- محورهای دومین جشنواره لقمان حکیم چیست؟


دومین جشنواره لقمان حکیم در 4 محور پژوهش، آموزش، سلامت و دانشجویی برگزار می شود که هرکدام دارای حیطه های مختلفی هستند. محقق برتر، مقاله برتر، ابداع و اختراع، کتاب برتر، مراکز تحقیقاتی نمونه و نشریه برتر از حیطه های محور پژهش هستند؛ محور آموزش شامل معلم برتر، دانش پژوهی، و گروه آموزشی برتر؛ محور خدمات سلامت شامل اعتلای سلامت و توسعه فضای آموزشی، پژوهشی ودرمانی در حوزه علوم پزشکی و محور دانشجویی هم شامل دانش آموخته برتر است.


- چه افرادی و از چه طریق می توانند در این جشنواره شرکت کنند؟


شرکت در جشنواره ویژه اساتید و دانشجویانی است که در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاداسلامی به تدریس یا تحصیل مشغولند. ثبت نام و ارسال مدارک به صورت الکترونیکی است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت jashnvareh.med.iau.ir ثبت نام و مدارک خود را ارسال نمایند.



- «اساتید و دانشجویان حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی» دقیقا شامل چه کسانی می شود؟
امسال در چهار شاخه اصلی علوم پزشکی، علوم دندانی، علوم دارویی و علوم پایه امکان ثبت نام وجود دارد.
شاخه علوم پزشکی شامل رشته های (پزشکی، پرستاری، مامایی و پیراپزشکی، بهداشت، مهندسی پزشکی، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و...)؛ شاخه علوم دندانی شامل رشته های (دندانپزشکی و کلیه تخصص های دندانپزشکی)؛ شاخه علوم دارویی شامل رشته های (داروسازی، سم شناسی، نانو فناوری پزشکی، نظارت بر امور دارویی، شیمی دارویی، مدیریت و اقتصاد دارو و کلیه رشته های تخصصی داروسازی).؛ شاخه علوم پایه شامل رشته های (آناتومی، بافت شناسی، بیوشیمی، بیوفیزیک، میکروبیولوژی، ژنتیک، تغذیه، علوم سلولی و ملکولی سایر موارد ) است.


- شرایط ثبت نام چگونه است؟


متقاضیان می توانند در تمام محورهای جشنواره شرکت کنند اما در هر محور فقط در یک حیطه حق انتخاب وجود دارد. در مواردی هم که به تاییدیه رئیس واحد نیاز هست برای مثال شاخص های کیفی باید تاییدیه ارسال گردد. نکته دیگر، برگزیدگان جشنواره سال گذشته، مجاز به شرکت در همان حیطه نیستند. همچنین در اسناد ارسالی، آدرس دانشگاه آزاد اسلامی می بایست وجود داشته باشد، در غیر این صورت به طور اتوماتیک حذف می شود.


- روند بررسی مدارک ارسالی به چه صورت خواهد بود؟


پس از ارسال مدارک براساس فرم های طراحی شده توسط فرد متقاضی، مدارک در هر یک از حیطه‌ها براساس شاخص مربوطه امتیاز بندی شده و در نهایت با نظر داوران، افراد برگزیده انتخاب می شوند. به منظور داوری مدارک ارسالی چهار کمیته داوری متشکل از اعضای هیات علمی برجسته در حوزه علوم پزشکی باتخصصهای مرتبط که هر کمیته دارای یک نفر به عنوان دبیر کمیته می باشد، تشکیل شده که این اعضا هم از دانشگاه آزاد اسلامی و هم از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور انتخاب شدند.


اگر افراد سوال یا مشکلی داشتند می توانند با دبیرخانه مرکزی این جشنواره واقع در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با شماره تلفن 47351519(021) و یا با دبیرخانه اجرایی در واحد علوم دارویی تهران با شماره 22640633(021) تماس بگیرند.
- به عنوان سوال آخر تا چه زمانی افراد فرصت ثبت نام دارند؟
زمان ثبت نام از چند روز پیش یعنی ابتدای تیر ماه شروع شده و مدت زمان آن به مدت یک ماه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته