دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1394 - 17:08
در جلسه تفسیر سوره حدید واحد بندرانزلی

امام جمعه انزلی: طرح «رمضان، بهار قرآن» دانشگاه آزاد اسلامی کار شایسته و مطلوبی است

امام جمعه شهرستان بندرانزلی طرح قرآنی – فرهنگی «رمضان بهار قرآن» دانشگاه آزاد اسلامی را کار بسیار شایسته مطلوبی دانست.
کد خبر : 25825

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین به عنوان مدرس چهارمین دوره طرح قرآنی – فرهنگی «رمضان بهار قرآن» دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان، فرصتی مناسب برای تفکر و تدبر در افعال و صفات خداوند، روی آوردن به تهذیب نفس و تصفیه درون و پرداختن به مجالس و محافل انس با قرآن کریم بوده، بنابراین طرح قرآنی – فرهنگی «رمضان بهار قرآن» دانشگاه آزاد کار بسیار شایسته و مطلوبی است.


امام جمعه بندرانزلی افزود: به برکت ماه رمضان، براى مسلمان فرصتى پیش مى‌‏آید که باید از آن در راستای تقویت حیات معنوی و نشاط مادّىِ خود استفاده کند. یکى از درس‌هاى بزرگ ماه رمضان که در خلال دعا و روزه و تلاوت قرآن در این ماه باید آن را فرا بگیریم و استفاده کنیم، این است که با چشیدن گرسنگى و تشنگى، به فکر گرسنگان و محرومان و فقرا بیفتیم.
وی بزرگترین درس ماه رمضان را خودسازى دانست و گفت: اوّلین و مهمترین قدمِ خودسازى هم این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار خود با نظر انتقادى نگاه کند، عیوب خود را با روشنى و دقّت ببیند و سعى در برطرف کردن آنها داشته باشد. این از عهده خود ما برمى‏‌آید و این تکلیفى بر دوش ماست.


امام جمعه بندرانزلی خطاب به دانشگاهیان اظهار کرد: ماه رمضان زمینه بسیار خوبى است و خداى متعال این فرصت را به من و شما داده که در این ماه، چنین امکانى را براى خودسازى پیدا کنیم. علاوه بر این‏که ساعات این ماه بسیار با برکت است و خداى متعال، از لحاظ طبیعى این لحظات و ساعات را این‏گونه قرار داده و ساعات بسیار مغتنمى است.


در این کارگاه آموزشی تعداد 25نفر از اعضای هیئت علمی و بیش از 60 نفر از کارمندان این واحد دانشگاهی شرکت داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته