دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رضا مقصودی در نشست خبری مطرح کرد:

لهجه بازیگران، «خجالت نکش» را شیرین‌تر کرد‌/ تابع قوانین هستم

کارگردان فیلم «خجالت نکش» در نشست پرسش و پاسخ این فیلم، درباره لهجه شخصیت‌ها گفت: باید لهجه را طراحی می‌کردیم چراکه وجود چنین لهجه‌هایی، نیاز فیلم ما بود که البته به پیشبرد قصه کمک کرده و کار ما هم شیرین‌تر کرده است.
کد خبر : 258221

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، نشست رسانه‌ای فیلم «خجالت نکش» با حضور رضا مقصودی (کارگردان)، افرا جورابلو (نویسنده)، مهدی جعفری (فیلمبردار)، امیر پروین حسینی (تهیه کننده)، محمد دارسنج (طراح چهره‌پردازی)، احمد مهرانفر، لیندا کیانی سام درخشانی، الناز حبیبی و شبنم مقدمی (بازیگران این فیلم) دوشنبه 16بهمن ماه با اجرای محمود گبرلو در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.


رضا مقصودی در نشست رسانه‌ای فیلم «خجالت نکش» گفت: سال‌ها پیش طرح فیلمنامه را افرا جورابلو ارائه کرد و مدت ها طول کشید تا شرایط ساخت فیلم فراهم شد و امیر پروین حسینی (تهیه کننده) هم به ما اعتماد کردند.


وی از زحمت اعضای گروهش به عنوان نکات مثبت این فیلم یاد کرد و با اظهار اینکه نکات منفی به خاطر نواقص وی بوده است تصریح کرد: ما فیلم را ساختیم و در اختیار دفتر جشنواره گذاشتیم و اعضای هیأت انتخاب فکر کردند که برای جشنواره مناسب است. احتمالا این فیلم ویژگی‌هایی داشته که قبول شده است و من از پذیرفته شدن آن خوشحالم.


مقصودی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر عبور از خط قرمزها از سوی تولیدکنندگان فیلم‌های طنز، بیان کرد: ما تابع قوانین هستیم و طبق قانون فیلمنامه را به وزارت ارشاد ارائه کردیم و هیچ مسئله‌ای وجود نداشته است.


مقصودی درباره لهجه شخصیت‌ها در فیلم گفت: ما باید لهجه را طراحی می‌کردیم و این فیلم نیاز داشت تا از چنین لهجه‌هایی در آن استفاده شود. این کار به پیشبرد قصه کمک کرده و کار ما هم شیرین‌تر شده است.


ما دستمزد نجومی به کسی ندادیم


امیر پروین حسینی در مورد هدف‌اش برای سرمایه‌گذاری در فیلم‌هایی با دستمزدهای نجومی گفت: سینما با سرمایه‌گذارانی مواجه می‌شود که تصور درستی درمورد این کار ندارد. احتمالا اگر سرمایه خود را در بانک قرار دهید سود بیشتری خواهید داشت. سرمایه‌گذاری که علاوه بر مسائل مالی عاشق فرهنگ کشورش باشد قطعا نتیجه بهتری می‌گیرد. ما دستمزد نجومی به کسی ندادیم و همه می‌دانند که وقتی به دفتر ما می‌آیند مبلغ کمتری می‌گیرند اما ما به عوامل احترام می‌گذاریم و پرداخت‌های سروقت داریم.


مقصودی در بخش دیگری از صحبتهایش اظهار کرد: نزدیک بیست و چند سال است که فیلمنامه می‌نویسم. باید بدانید وقتی فیلمنامه می‌نویسید و تحویل می‌دهید، دیگر کارتان با آن تمام شده است اما این من را اذیت می کرد. من تجربه‌هایی در سینما و تلویزیون داشتم و همه آن تجربیات را جمع کردم تا فیلمنامه‌ای ارائه دهم که تهیه‌کننده راغب باشد که کنار آن بایستد.


امیر پروین حسینی در ادامه این نشست گفت: فیلم‌هایی مثل «خجالت نکش» از آن دست‌ کمدی‌هایی است که تجربه تازه‌ای در آن اتفاق افتاده است و باید برای دست یابی به نتیجه نهایی منتظر واکنش مخاطب بود.


مقصودی گفت: وقتی تصمیم داریم یک فیلم مردمی بسازیم، ریتم خیلی اهمیت دارد. ما نباید اجازه دهیم مخاطب خسته شود. ما در این فیلم قاعده‌های ساخت یک کمدی را رعایت کردیم و خوشحالم که ریتم فیلم مناسب بود.


شبنم مقدمی نیز درباره حضورش در «خجالت نکش» گفت: من در ابتدا می‌ترسیدم که این نقش را قبول کنم اما آقای مقصودی و حسینی به من لطف داشتند و اعتماد کردند. این نقش از آن بخت‌هایی بود که سراغ هر بازیگری نمی‌رود و خوشحالم که توانستم در آن خودم را محک بزنم.



احمد مهرانفر در ادامه نشست با تشکر از مقصودی و پروین حسینی بخاطر اعتمادی که به وی داشتند عنوان کرد: اگر مخاطبان کاراکتر من را دوست دارند به شدت مدیون گریم عالی آن است.


لیندا کیانی درمورد درآوردن لهجه افغانی توضیح داد: من فکر نمی‌کنم آدم در کوچه بازار بتواند افغانستانی یاد بگیرد. آقای مقصودی برای من معلمی گرفتند که یک خانم کابلی بود. وی هر روز ساعتها با من کار می‌کرد و از آنجا که او تمام دیالوگ‌ها را گفته بود من تنها سعی می‌کردم که مثل او صحبت کنم. تفاوت لهجه‌های افغانی به این دلیل است که هر شهری لهجه متفاوتی دارد.


الناز حبیبی نیز گفت: برای من نقش اولویت دوم است و کلیت کار و کارگردان و دفتری که با آن کار می‌کنم، اهمیت بیشتری برایم دارد.


امیر پروین‌حسینی نیز گفت: برای این فیلم حتما به بازار خارجی فکر می‌کنم. به نظرم در دنیا عده‌ای دنبال کمدی غیر هالیوودی هستند و برایشان مهم است که بتوانند با خانواده‌شان فیلم ببینند.


مهدی جعفری اظهار داشت: مطمئنم اگر این گروه در کنار هم جمع نمیشد، فیلم این انرژی خوب را پیدا نمی‌کرد. این فیلم از آن فیلم‌های مثال‌زدنی است که بفهمیم ضعف سینمای ایران چیست. فیلم آقای مقصودی با مهارت و فرصت زیاد ساخته شد و برعکس کارگردانانی که شتابزده فیلم را می‌سازند تا به ماراتن جشنواره برسد؛ این فیلم با صبر بسیار و فکر شده تولید شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب