دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد؛

تعیین تکلیف اسناد ۳ میلیون خانوار در سراسر کشور

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از امکان سنددار شدن ۳ میلیون خانوار در سراسر کشور خبر داد و گفت: برنامه سازمان در ۹ ماه سال جاری ۹۱ هزارو ۸۰۰ واحد مسکن مهر جزو تکالیف سازمان بوده که ۷۳ هزار واحد آن یعنی در حدود ۸۵ درصد افتتاح و تحویل شد.
کد خبر : 258090

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست رسانه‌ای به تشریح عملکرد سازمان در موضوعات نوسازی و بازآفرینی شهری، حفاظت از اراضی دولتی و عملکرد یگان حفاظت، شرایط و ضوابط سنددار کردن زمین‌های تصرفی، سیاست‌های سازمان در راستای اتمام و تکمیل مسکن مهر و مسکن اقشار ویژه و خانواده‌های دارای ۲ معلول پرداخت.


عظیمیان گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال جاری در مورد سنددار شدن املاک و اراضی ساخته شده توسط اقشار کم‌درآمد در حاشیه شهرها بود که براساس آن دستورالعملی در شهریور ماه سال گذشته به تصویب مجمع عمومی سازمان رسید.


معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دستورالعمل شرایط سنددار شدن واحدهای تصرف شده در شهرها و حاشیه شهرها در هفته گذشته به تمامی استان‌ها ابلاغ شده که بر اساس آن ۳ میلیون خانوار در سراسر کشور که در اراضی ملی و دولتی واحدهای مسکونی خود را ساختند تعیین تکلیف خواهند شد. بر همین اساس قیمت زمین در زمین‌های فوق به قیمت تمام شده دولتی از مردم اخذ می‌شود و مازاد زمین‌ها به قیمت روز از ساکنین گرفته می‌شود.


وی از برگزاری سمینارها و جلسات فراوانی برای توجیح همکاران در دستورالعمل فوق خبر داد و گفت: سنددار شدن زمین‌ها و واحدهای مسکونی ساخته شده توسط مردم باید ۳ شرط ساخته شدن، واجد شرایط دریافت سند بودن و عدم مغایرت با طرح جامع و تفضیلی شهرها را داشته باشد.


مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن عمده مشکلات سنددار نبودن واحدهای مسکونی ساخته شده در اراضی ملی و دولتی را در حاشیه شهرها برشمرد و گفت: دستورالعمل برای تمامی کشور مصداق دارد و تا پایان سال ۹۵ را شامل می‌شود.


وی تصریح کرد: دولت به منظور به رسمیت شناختن ساکنان بافت‌های ناکارآمد شهری و همچنین حاشیه شهرها به این کار مبادرت ورزیده است.


عظیمیان در مورد وظایف سازمان ملی زمین و مسکن در مورد تکمیل مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار خانوار نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: برنامه سازمان در ۹ ماه سال جاری ۹۱ هزارو ۸۰۰ واحد مسکن مهر جزو تکالیف سازمان بوده که ۷۳ هزار واحد آن یعنی در حدود ۸۵ درصد افتتاح و تحویل شد. همچنین اتمام عملیات نازک‌کاری مساکن مهر در سال جاری ۳۶ هزارو ۱۰۳ به اتمام رسیده است.


این مقام مسئول همچنین یادآور شد: بخشی از مساکن مهر تحت مسئولیت سازمان که ساخته شده است فاقد متقاضی هستند و برخی از مساکن مهر که زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند نیز بلاتکلیف مانده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: تقریبا در سازمان ملی زمین و مسکن نزدیک به ۹۰ درصد مسکن مهر تکمیل شده است.


معاون وزیر راه وشهرسازی از دیگر اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن تامین زمین برای احداث واحدهای مسکونی خانوارهای ۲ معلول عنوان کرد و گفت: تامین زمین ۲ هزارو ۶۸۴ واحد مسکونی خانوارهای ۲ معلول جزو تعهد سازمان است که در حدود ۲۰۱ واحد آن در حال تکمیل است. همچنین از ابنتدای برنامه تا کنون هزارو ۸۷ واحد مسکونی خانوارهای ۲ معلوله به آن‌ها تحویل شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته