دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1396 - 11:53
نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک در مجلس:

معرفی قاضی متخلف جلوی ارتکاب خطای دیگران را هم می‌گیرد

نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک در مجلس گفت: اگر کارکنان سازمان‌های دیگر بد عمل کنند، تاثیر آن یک‌هزارم فساد یک قاضی است.
کد خبر : 258089

هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره تصمیم اخیر آیت الله آملی لاریجانی درباره انتشار نام و تصویر قضات متخلف اظهار کرد: قوه قضاییه کشور مانند سایر سازمان‌های هم دارای مسئولان و کارمندان خوب است و هم مسئولان و کارمندان بد دارد. برخی از قضات و کارمندان قوه قضاییه اقدام به باندبازی و کار سیاسی می‌کنند.


وی افزود: اگر قوه قضاییه یک کشور سالم باشد، آن کشور توسعه می یابد و سایر وزارتخانه ها و قوه‌های دیگر آن کشور نیز سالم می شوند. به همین خاطر اهمیت قوه قضاییه از همه قوای دیگر بیشتر است.


نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک در مجلس با تاکید بر اهمیت قوه قضاییه عنوان کرد: این قوه می تواند عدالت ایجاد کند و باعث نابودی فساد اقتصادی و تبعیض در کشور شود. از این نظر، اگر کارمند یا مسئولی در یک سازمان دیگر بد عمل کند، تاثیر آن یک هزارم قاضی مشکل‌دار هم نیست.


خادمی با اشاره به اینکه برنامه رئیس قوه قضاییه برای معرفی قاضیان متخلف طرح خوبی است، یادآور شد: اگر قاضیان متخلف معرفی شوند، افراد کمتر مرتکب خطا خواهند شد.


نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به فساد موجود در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: اگر هزینه فساد اقتصادی بالا برود، این معضل به این شدت تسری پیدا نمی کند.


به گزارش آنا، چندی پیش آیت الله آملی لاریجانی در گردهمایی رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان سراسر کشور خطاب به رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور گفت: به همه افراد زیرمجموعه خود هشدار بدهید که هیچگونه فسادی از سوی بنده و دستگاه‌های نظارتی تحمل نخواهد شد و در آینده طبق برنامه‌ای خاص، ‌آرای دادگاه عالی صلاحیت قضات پس از تأیید در دادگاه عالی تجدید نظر و تأیید رئیس قوه قضاییه همراه با نام و تصویر قضات متخلف در رسانه‌ها منتشر خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته