دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1396 - 14:58
با حضور سفیر کره جنوبی در ایران برگزار شد:

نخستین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی تهران و سئول

نخستین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی ایران و کره جنوبی، با حضور سفیر کره جنوبی در ایران در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
کد خبر : 258083

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، دکتر هوشنگ طالبی با اشاره به اینکه فعالیت‌های علمی فراتر از مرزهای سیاسی و جغرافیایی است، گفت: در بسیاری از مواقع همکاری‌های بین کشورها به دلیل فعالیت‌های سیاسی دچار نوسان می‌شود ولی همکاری‌های کشورها در قالب فعالیت‌های علمی، به‌خصوص بین دانشگاه‌ها و دانشمندان از این قائده مستثنی است و تزلزلی در آن ایجاد نمی‌شود.


رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به تشکیل اتاق‌های فکر در تعدادی از دانشگاه‌های ایران، در راستای همکاری‌های علمی و بین المللی، اظهار کرد: کره جنوبی یکی از کشورهای هدف جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم برای توسعه روابط علمی است و دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه معین در این زمینه انتخاب شده است.


وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه کشور کره جنوبی در ۳۰ سال اخیر، تصریح کرد: این کشور با برخورداری از زیرساخت‌های علمی و فنی قوی که برخاسته از دانشگاه‌های خوب این کشور است، توانسته پله‌های ترقی را در مقایسه با بسیاری از کشورها با موفقیت بیشتری طی کند که جای تامل و تفکر دارد.


طالبی تاکید کرد: دانشگاه‌های کره جنوبی در دو بعد خصوصی و دولتی در حال فعالیت هستند که در این راستا دانشگاه‌های خصوصی رتبه‌های بهتری نسبت به دانشگاه‌های دولتی کسب کرده‌اند.


وی همچنین با اشاره به همکاری در شبکه جاده ابریشم، انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی بر استحکام و قدمت روابط علمی و پژوهشی ایران و کره تاکید کرد و با بیان ظرفیت‌های متقابل بین دو کشور، بر گسترش فعالیت‌های علمی تاکید و نقش دانشگاه‌ها در استحکام این روابط را بسیار مهم دانست.


در ادامه کیم سئونگ هو سفیر کره جنوبی در ایران بر افزایش روابط تهران و سئول در ابعاد اقتصادی تاکید کرد و افزود: کشور کره در صنعت خودروسازی و ماشین‌آلات صنعتی بازار بسیار خوبی در جهان دارد و دانشگاه‌های کره در این زمینه بسیار فعال هستند.


وی با بیان اینکه دانشجویان کره‌ای تمایل به ارتباط علمی با ایران دارند افزود: تبادل استاد و دانشجو می‌تواند زمینه ساز توسعه روابط علمی دو کشور باشد.


سفیر کره جنوبی در ایران تقویت روابط علمی دو کشور را از اهداف برگزاری این نشست دانست و گفت: دانشگاه‌های کره جنوبی بسیار مستقل هستند و لزوماً دولت آن‌ها را برای ارتباط با دانشگاه های دیگر پشتیبانی نمی‌کند بلکه خودشان به طور مستقل عمل می‌کنند.


وی افزود: اینکه یک دانشگاه جامع در ایران این نشست را با حمایت دولت برگزار می‌کند برای ما ارزشمند است و سفارت کره جنوبی در زمینه تبادل استاد و دانشجو و صدور روادید حمایت خود را اعلام می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته