دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1396 - 14:07

پادشاه اردن آمریکا را عامل برقراری ثبات در منطقه دانست

پادشاه اردن بر نقش آمریکا در حل مسالمت‌آمیز درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
کد خبر : 258051

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، عبدالله دوم در مصاحبه با وب‌سایت شبکه سی‌ان‌ان عربی انجام شد، گفت بدون نقش‌آفرینی آمریکا نمی‌توان روند صلحی را آغاز کرد یا حتی به راهکاری مسالمت‌آمیز دست یافت.


پادشاه اردن گفت: «این واقعیت حتی پس از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت کشورش به قدس نیز همچنان پابرجاست.»


عبدالله دوم تصمیم ترامپ درباره قدس را جنجالی توصیف و اعلام کرد، این اقدام باعث شده است فلسطینی‌ها احساس کنند میانجی شفاف و صادقی در مذاکرات صلح ندارند.


پادشاه اردن تصریح کرد: «قدس دو بُعد دارد؛ نخست، شهری است که ممکن است مشکلات بی‌شماری را برایمان در آینده داشته باشد و دوم اینکه می‌تواند به‌مثابه چتر امیدی برایمان باشد. می‌توانیم در شهر قدس همه در کنار هم باشیم یا اینکه شاهد خشونتی باشیم که پیشتر کسی مشابهش را ندیده است.»


عبدالله دوم همچنین در واکنش به لفاظی‌های رئیس‌جمهوری آمریکا درباره اسلام گفت:‌ «معتقدم شناخت و درک کافی از اسلام در کنگره و کاخ سفید آمریکا وجود ندارد.»


وی در دفاع از اسلام گفت: «اصول اسلام مشابه با فضائل اخلاقی دیگر مذاهب از جمله یهودیت و مسیحیت است. اسلام دین تنفر و انزجار نیست. ما مسلمانان به حضرت مسیح (ع) ایمان داریم. ما به مریم مقدس ایمان داریم. ما به انجیل و تورات باور داریم و فکر می‌کنم همه ما با چنین باورهایی بزرگ شدیم.»


پادشاه اردن افزود: «هنگامی که ما عرب‌ها و مسلمانان با یکدیگر مواجه شویم و به یکدیگر سلام می‌کنیم می‌گوییم سلام علیکم که معنی آن این است که سلام پروردگار بر تو باد.»


پادشاه اردن افزود: «مشکلی که در حال حاضر داریم درک نکردن این موضوع است که مسلمانان دوشادوش مسیحیان، یهودیان و پیروان دیگر ادیان با مشکل افراط‌گرایی و تروریسم که همچنان یک مشکل بلندمدت است، مبارزه می‌کنند. اگر جمعیت مسلمانان احساس کنند که قربانی و منزوی شده‌اند چنین تلاش‌هایی در سراسر جهان متزلزل خواهند شد، چرا که این موضوع باعث ایجاد بستری از تحقیر و اهانت می‌شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته