دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1396 - 15:52
سخنگوی سازمان غذا و دارو:

فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است

سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص فروش اینترنتی دارو و کالاهای سلامت محور عنوان کرد: ممنوعیت فروش دارو بر بستر فضای مجازی ولو داروهای بدون نسخه(OTC) کماکان بر قوت خود باقی است و متخلفین مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.
کد خبر : 258017

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان غذا و دارو، کیانوش جهان‌پور، سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به نقل قول‌های مختلف در خصوص داروخانه‌های مجازی و فروش اینترنتی دارو و کالاهای سلامت محور عنوان کرد: ممنوعیت فروش دارو بر بستر فضای مجازی ولو داروهای بدون نسخه(OTC) کماکان بر قوت خود باقی است و متخلفین مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.


جهانپور اضافه کرد: موضوع فروش دارو از فروش مجازی و اینترنتی اقلام غیر دارویی متفاوت است و کماکان ضوابط موجود در خصوص فروش اینترنتی اقلام غیر دارویی به قوت خود باقی است.


وی افزود: موضوع کسب و کارهای نوین و نحوه بکارگیری ابزارهای فرآهم آمده بر بستر فضای مجازی، توسط سازمان غذا و دارو رصد می‌شود و هرگونه تغییر احتمالی در ضوابط در آینده متناسب با فضای نوین کسب و کار اطلاع رسانی خواهد شد، لکن کماکان تمام ضوابط در این خصوص بر قوت خود باقی است.


وی یادآور شد: داروخانه‌های دارای مجوز فروش اینترنتی صرفا مجاز به فروش کالاهای بهداشتی، آرایشی و مکمل‌های تغذیه‌ای، شیرخشک، فرآورده‌های طبیعی و سنتی، ملزومات مصرفی پزشکی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو از طریق اینترنت و فضای مجازی هستند و هرگونه مجوز فروش اینترنتی عبارت است از مجوز فروش اینترنتی اقلام غیر داروئی در داروخانه، و داروخانه‌های دارای مجوز فروش اینترنتی اگر با کسب مجوز و یا به دلیل دیگری برای مدت معینی تعطیل شده باشند، مجاز به فروش اینترنتی نخواهند بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته