دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
روز خط جشنواره فیلم فجر(3)

تیکه پراکنی‌های آزادی‌ور و اصلاح‌طلب نبودن به عنوان تنها ایراد رضوی

سومین شب فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر با اکران سه فیلم «چهارراه استانبول»، «بانو قدس ایران» و «لاتاری» سپری شد.
کد خبر : 257963

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، سومین شب اکران فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر با حواشی ریز و درشتی همراه بود که یکی از آنها جروبحث‌های بی‌پایان محمود گبرلو و مدیر روابط عمومی پیش از شروع نشست‌های فیلم‌ها بود.


رعنا آزادی‌ور که از جمله بازیگران فیلم «چهارراه استانبول» کاری از مصطفی کیایی بود، با به پایان رسیدن اکران فیلم، مشکلات شخصی خود با گبرلو را به جلسات پرسش و پاسخ آورده بود به طوریکه در مدت زمان اختصاص داده شده به سوالات اهالی رسانه، کنایه‌هایی مبنی بر بی‌سوادی محمود گبرلو را مدام تکرار می‌کرد.


در فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» بهرام رادان و محسن کیایی بازی بسیار نزدیکی نسبت به فیلم سینمایی «بارکد» داشتند. با وجود این‌که عوامل این فیلم سینمایی بازی‌های یکسان بهرام رادان و محسن کیایی را در فیلم «چهارراه استانبول» انکار می‌کردند اما همین موضوع اعتراض و انتقاد بسیاری از خبرنگاران را در پی داشت.


اهالی رسانه که طبق تیزرهای منتشر شده انتظار داشتند در «چهارراه استانبول» فیلمی درباره حادثه پلاسکو را به تماشا بنشینند، با اثری تصنعی که نتوانسته بود به شکل درستی این حادثه را نشان دهد روبه‌رو شدند. مصطفی کیایی در واکنش به این موضوع نیز اظهار کرد که فیلم من درباره پلاسکو نبود، مثل هر فیلم دیگری که در دنیا ساخته می شود قصه‌ای داشتم که با یک واقعه تاریخی گره می‌خورد که آن حادثه در این فیلم پلاسکو بود، بنابراین به اندازه نیاز داستان و درام در این فیلم به این ماجرا ورود کردیم.


دومین فیلم سومین شب جشنواره مستند «بانوی قدس ایران» کاری از مصطفی رزاق کریمی بود که با استقابل خوبی از سوی رسانه مواجه نشد و نتوانست نشست خبری پرشوری داشته باشد.


فیلم جنجال‌برانگیز دیگر پردیس سینمایی ملت، «لاتاری» کاری از محمد حسین مهدویان بود که سروصداهای زیادی در نشست خبری را در پی داشت. در ابتدای این نشست سیدمحمود رضوی تهیه کننده فیلم درگذشت رضا مقدسی را که در حوزه رسانه فعالیت می‌کرد را تسلیت گفت.


در این نشست اهالی رسانه که با فیلمی قیصروار روبه‌رو شده بودند، عوامل «لاتاری» را به همکاری در فیلمی مبتنی بر اصولگرایی متهم کردند. جبهه‌گیری‌های خبرنگاران نسبت به فیلمی که رنگ و بویی از اهمیت قانون در آن دیده نمی‌شد، تا جایی ادامه داشت که «لاتاری» اثری در راستای سیاه‌نمایی معرفی شد.


با وجود اینکه حجازی فر در نشست «لاتاری» ساخت این فیلم را مدیون سماجت‌ها و اصرار سید محمود رضوی دانست و تنها ایراد وی را اصلاح‌طلب نبودی او معرفی کرد، اما رضوی درباره اینکه اگر قالیباف رئیس جمهور می‌بود این فیلم را با این سیاه‌نمایی ساخته می‌شد گفت: اگر قالیباف رئیس جمهور بود من این فیلمنامه را ۱۰ روزه مجوز می‌گرفتم. این موضوه زمزمه‌ها و پچ‌پچه‌های بسیاری را به دنبال داشت.


از دیگر حواشی روز گذشته، موسیقی و آهنگ فیلم«لاتاری» بود که سال گذشته در فیلم «ربوده شده» استفاده شده بود. مهدویان در این باره به همخوانی آهنگ با فضای کار اشاره کرد و از احتمال تغییر موسیقی فیلم در اکران عمومی خبر داد.


در این میان شیطنت‌های حمید فرخ نژاد در نشست «لاتاری» نیز از دیگر اتفاقات جالب جشنواره بود. وی که در مواجهه با انتقاد خبرنگاران از اعتقاد خود مبنی بر این‌که کسی دولت ما را به خاطر فیلمی که زاییده تخیل است محکوم نخواهد کرد، سخن گفته بود در حاشیه نشست شوخی‌پراکنی‌ها و شیطنت‌‌هایی با جواد عزتی داشت که فضای نشست را تاحدی تغییر داد.


از دیگر رویدادهای سومین شب جشنواره فلیم فجر اظهار علاقه‌‌مندی عوامل فیلم‌های «لاتاری» و «چهارراه استانبول» نسبت به حضور در کنار اهالی رسانه بود. در این بین هادی حجازی فر که به واسطه سه فیلمش سه بار به پردیس سینمایی ملت خواهد آمد اظهار خرسندی کرد.


با توجه به این‌که در این روز فیلم‌های جنجالی به نمایش در آمده بود، نشست‌های جشنواره نیز بیش از روزهای گذشته شلوغ بود و با وجود این‌که نشست «لاتاری» بسیار دیر برگزار شد اما خبرنگاران مشتاق شنیدن پاسخ سوال‌هایشان بودند.


در سی‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز اخباری مبنی بر امکان حضور عکاسان خبری در باغ کتاب به گوش می‌رسد که با هماهنگی روابط عمومی جشنواره میسر خواهد شد. از نظر برخی از اهالی رسانه و عکاسان خبری شکل‌گیری این رویداد به این دلیل است که عکاسان همچون سالهای گذشته از سوژه‌هایی مثل حضور هنرمندان برای بازدید از فیلم‌ها محروم شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته