دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده مردم سبزوار در مجلس:

آموزشکده‌های کنکور به بنگاه اقتصادی تبدیل شده‌اند

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه برخی از آموزشکده‌های کنکور به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده‌اند که از علاقه و نیاز مردم به تحصیلات دانشگاهی بهره‌برداری می‌کنند.
کد خبر : 257921

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر رمضانعلی سبحانی‌فر با بیان اینکه بستر برای حذف کنکور تا حدودی در جامعه فراهم شده است، گفت: باید سازوکاری ایجاد شود تا پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها براساس سوابق تحصیلی، معدل و سطح سواد و اطلاعات عمومی متقاضیان صورت گیرد.


وی ادامه داد: کنکور در بیشتر کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا به شکلی که در کشور ما وجود دارد، نیست و اینگونه کشورها شیوه‌های دیگری برای پذیرش و جذب دانشجو دارند.


سبحانی‌فر با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های ایران ورود سخت و خروج آسان است، اظهار داشت: این در حالی است که در اغلب کشورهای مطرح و پیشرفته، ورود دانشجویان آسان و خروج آنها سخت است.


نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید خروجی دانشگاه‌های کشور افرادی متخصص و متعهد باشند، خاطرنشان کرد: باید کیفیت را در همه ابعاد دانشگاه‌ها بالا ببریم تا دانش‌آموختگانی باسواد، آچار به دست و کاردان تحویل جامعه دهیم.


وی در ادامه به مخالفت برخی افراد با حذف کنکور اشاره و تصریح کرد: متأسفانه برخی از آموزشکده‌های کنکور به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده‌اند که از علاقه و نیاز مردم به تحصیلات دانشگاهی بهره‌برداری می‌کنند.


سبحانی‌فر افزود: برخی دیگر از مخالفان حذف کنکور معتقدند که کنکور تنها راه گزینش و ورود افراد به دانشگاه‌های برتر است اما باید گفت برگزاری صرف یک آزمون نمی‌تواند افراد توانمند و شایسته را انتخاب کند، بلکه گزینش افراد باید براساس گزینه‌های متعدد همچون سوابق تحصیلی، توانایی‌ها، معدل و ... باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب