دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مبارزه با قاچاق سیگار تشدید می‌شود

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اعلام کرد: در راستای تشدید مبارزه با قاچاق محصولات دخانی چند اقدام برای سال جاری در نظر گرفته شده است که یکی از آنها اخذ حدود 30 برابری قیمت خرده‌فروشی سیگارهای قاچاق مکشوفه از نمایندگی‌های برندهای مربوطه در ایران است.
کد خبر : 25789

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از شاتا، علی‌اصغر رمزی با بیان اینکه تاکنون هنگام کشف محموله‌های قاچاق سیگار از نماینده صاحب برند سیگارهائی که در ایران رسما نمایندگی دارند معادل قیمت خرده فروشی سیگارهای مکشوفه اخذ و به حساب خزانه واریز می‌شد، گفت: بررسی‌ها نشان داد برخی نمایندگی برندها در ایران حساسیت لازم را در جهت فعالیت برای برخورد و کاهش قاچاق محصولاتشان به کشور ندارند.


او ادامه داد: بر اساس آمارهای بین‌المللی معمولا 3 تا 5 درصد محموله‌های قاچاق در کشورها کشف می‌شوند و برای اینکه نمایندگی‌های مستقر در ایران نسبت به قاچاق برندهای مربوط به خودشان حساسیت بیشتری به خرج دهند، مبنای دریافت معادل قیمت خرده‌فروشی هر پاکت سیگار مکشوفه را افزایش دادیم.


وی یادآور شد: سیگارهای قاچاق فاقد تصاویر بهداشتی عمدتا توسط کارخانه‌های غیرمجاز در برخی کشورهای همسایه و با استفاده از توتون‌هایی که استاندارد نیستند تولید می‌شوند.


رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات تاکید کرد: به هیچ وجه نباید از سیگارهای فاقد تصاویر و پیام بهداشتی استفاده شود، زیرا این سیگارها بسیار خطرناک‌تر و زیان‌بارتر از سیگارهای استاندارد هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته