دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1396 - 10:04
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

سران قوا برای رفع معضل بیکاری استراتژی جدید ترسیم کنند

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: راهکار برون رفت از مشکلات بیکاری سرمایه‌گذاری است که سران قوا باید بنشینند و برای آن استراتژی جدیدی را ترسیم کنند.
کد خبر : 257836

بهروز بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره مشکل بیکاری و راهکارهای برون رفت از آن، با بیان اینکه همه سیاستمداران و کارشناسان راه حل معضل بیکاری را تقویت حوزه‌های سرمایه‌گذاری می‌دانند، اظهارداشت: باید فضای کشور را برای سرمایه‌گذاری مهیا کنیم حال فرقی نمی‌کند سرمایه‌گذار خارجی یا داخلی باشد.


وی افزود: سرمایه‌گذار باید از بازدهی سرمایه‌اش اطمینان داشته باشد؛ بنابراین سران قوا باید استراتژی جدیدی را تبیین کنند. چرا که مشکلات سرمایه‌گذاری نیازمند ترسیم یک استراتژی جدید در قبال جهان است و تا بر روی این راهکار جدید تفاهم نشود، مشکلات سرمایه‌گذاری حل نخواهد شد.


به عقیده نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی اینکه بیاییم بگوییم این مبلغ را فاینانس کرده‌ایم و فلان مبلغ باید سرمایه‌گذاری شود، ولی در دولت یازدهم و دوازدهم، عدد بسیار کمی سرمایه‌گذاری خارجی انجام شد!


وی اضافه کرد: طبق برنامه ششم توسعه نیاز داریم حداقل 60 میلیارد دلار سرمایه گذاری داشته باشیم که در بودجه 97، 30 میلیارد دلار پیش بینی شده و 5 میلیارد دلار هم از مسیر دیگری پیش بینی شده است؛ اما اینها پیش بینی است و ما باید زمینه سرمایه گذاری داخلی را فراهم کنیم.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه باید صنایع، کسبه و اصنافی را که داریم درست حمایت کنیم تا آنها هم بتوانند ایجاد اشتغال کنند، تاکید کرد: صنایع داخلی در شرایط کنونی بدون بدون حمایت نخواهند توانست مشکل اشتغال را برطرف کنند.


بنیادی اظهارداشت: متاسفانه بیش از 92 درصد بودجه کل کشور به بودجه جاری تعلق گرفته و عملا عددی برای دولت باقی نمی‌ماند تا در جای دیگر حمایت مالی انجام دهد. مباحث بانکی هم که خودشان به معضلی برای دولت تبدیل شده‌اند، بانک‌های خصوصی و موسسات مالی مسائلشان برای همه روشن است که چه بر سر بازار پولی و مالی کشور آوردند و چقدر نارضایتی ایجاد کردند و دولت مجبور شد بخشی از بدهی‌های آنان را تسویه کند. پولی که می‌توانست برای حمایت از اشتغال و صنایع داخلی صرف شود.


نماینده مردم کاشمر مشکل اشتغال را کلاف پیچیده‌ای معرفی کرد که عوامل گوناگونی در آن دخیل هستند، گفت: در رابطه با مشکل بیکاری و اشتغال اولین بن‌بست به همان بحث استراتژیک بر می‌گردد که باید در سیاست خارجی و امنیت ملی پیش بگیریم و تغییر ایجاد کنیم تا جهان بیرونی که بخشی از آن را دشمنان این مرز و بوم تشکیل می‌دهند قدرت ما را بپذیرند.


وی تصریح کرد: برای داشتن قدرت باید در کنارش هزینه پرداخت کنیم؛ بنابراین باید پول داشته باشیم تا بتوانیم هزینه‌های مختلف را بدهیم تا به عنوان قدرت در غرب آسیا خودمان را سر پا نگهداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته