دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1396 - 16:57

رونمایی از دو محصول فناورانه پارک علم و فناوری هرمزگان

دو طرح فناورانه پارک علم و فناوری هرمزگان با عنوان نانو ماسک جلبک دریایی خلیج فارس و فروشگاه آنلاین ماهی و میگو روز یکشنبه با حضور قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیات‌هاى امنا و هیات ممیزه مرکزی، رونمایی شد.
کد خبر : 257831

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر عبدالرضا باقری در این آیین با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان هرمزگان گفت: یکی از تفاوت‌های محصولات رونمایی شده، استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان هرمزگان برای کسب درآمد بوده و این مهم قابل تقدیر است.


وی ابراز امیدواری کرد، با حمایت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شاهد رونمایی از محصولات دیگر پارک علم و فناوری هرمزگان باشیم.


دکتر علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز در این مراسم به تشریح ویژگی‌های دو محصول فناورانه جدید رونمایی شده در این پارک پرداخت و گفت: نانو ماسک جلبک خلیج فارس مکمل تغذیه پوست تولید شده در شرکت دانش‌بنیان فناوران زیست سبز دریا است. این محصول با بهره‌گیری مواد حاصل از فناوری نانو بیوتکنولوژی و بیوپلیمرهای جلبک‌های خلیج فارس تولید شده است.


وی درخصوص فروشگاه آنلاین ماهی‌فروشان آنامیس اظهار کرد: اولین و بزرگترین مرجع تخصصی آبزیان خوراکی دریایی (ماهی، میگو و …) در کشور با پشتیبانی پارک علم و فناوری هرمزگان و حمایت صیادان و شرکت‌های فرآوری آبزیان استان‌های (هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان) و گروه مجرب در تجارت الکترونیک شروع به فعالیت کرد تا بتواند تمامی محصولات آبزیان دریایی را بدون واسطه‌گری به دست مصرف کننده و توزیع کننده‌های کشور برساند.


به گفته دکتر فتی، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصولان فناورانه آن است که از چهار طریق هوایی، زمینی، ریلی و دریایی می‌توان سفارش مشتریان را ارسال کرد.


در این مراسم بهروز اکرمی معاون سیاسی و امنیتی، اجتماعی استانداری هرمزگان، دکتر علی اکبر شیخی رئیس دانشگاه هرمزگان، و جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهیان نیز حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب