دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1396 - 14:59
وزیر بهداشت:

بیش از آنکه عمل کنیم حرف می‌زنیم/ در شعار دادن اول هستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بودجه پژوهش کشور از بودجه عمومی بسیار ناچیز است گفت: باید سهم پژوهش را از بودجه عمومی در نظر بگیریم و به همان اندازه انتظار داشته باشیم.
کد خبر : 257767

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی در نوزدهمین جشنواره ابن سینا با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: نقش دانشگاه‌ها را در شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی فراموش نکرده‌ایم.


وی با بیان اینکه امروز ۱۵ بهمن مصادف با انتصاب مهندس بازرگان توسط امام خمینی (ره) به عنوان نخست وزیری است، افزود: مهندس بازرگان از دانش‌آموختگان دانشگاه تهران بود و به حق توانستند کشور را در بحرانی‌ترین روزها مدیریت کنند.


قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: برای این کشور زحمات زیادی کشیده شده است و مسئولان کشور نباید تلاش‌هایی که توسط مردم برای این پیروزی کشیده شد، فراموش کنند.


وزیر بهداشت با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در حد توان خود به پژوهش و رشد علمی کشور کمک می‌کند، گفت: امروز بیش از آن‌که عمل کنیم، حرف می‌زنیم و در شعار دادن در کشور اول هستیم و در عمل، بودجه پژوهش کشور از بودجه عمومی بسیار ناچیز است.


وی افزود: باید سهم پژوهش را از بودجه عمومی در نظر بگیریم و به همان اندازه انتظار داشته باشیم.


هاشمی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته در بحث مالیات‌ها که در بخش خصوصی شکل افسار گسیخته‌ای پیدا کرده، مالیات پلکانی تصویب شد و امر خوبی بود که اتفاق افتاد و مالیات باید از همه گرفته شود، مردم ما به تبعیض اعتراض دارند.


وزیر بهداشت تاکید کرد: چرا باید مالیات در بیمارستان‌های دولتی ۳۵ درصد باشد و اصلا با بخش خصوصی قابل قیاس نباشد. سهم ما از بودجه عمومی در مقایسه با کارنامه‌ای که تحویل داده‌ایم، بسیار کم است.


نوزدهمین جشنواره ابن سینا صبح امروز، یکشنبه، ۱۵ بهمن در دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد. در این جشنواره فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و خدمات ویژه برگزیده دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران معرفی خواهند شد. همچنین جوایز و گرنت‌های آموزشی و پژوهشی به برگزیده شدگان در این جشنواره اهدا می‌شود. جشنواره ابن سینا با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان و دانشجویان این دانشگاه در حال برگزاری است و از تعدادی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در این جشنواره رونمایی می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته