دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1396 - 14:53

برپایی نمایشگاه پوستر «شهر من اوز» از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد اوز

نمایشگاه پوستر با عنوان «شهر من اوز» کاری از دانشجویان گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی برپا شد.
کد خبر : 257765

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی اوز اظهار کرد:‌ «پوستر گونه‌ای از هنرهای گرافیک است. در تعریفی ساده، پوستر یک اثر چاپ و تکثیر شده است که برای هدفی مشخص طراحی شده و به منظور اطلاع رسانی به قشر گسترده ای از مخاطبان جامعه ارائه می‌شود.»


نازنین عالی افزود: «اهداف پوستر چند منظوره است. یک پوستر ممکن است برای تبلیغات باشد یا برای تکثیر یک اثر هنری با اهداف اقتصادی و فرهنگی و یا حتی برای فروش ارزان قیمت از آن استفاده شود.»


وی یادآور شد: «پوسترهای ارائه شده از سوی دانشجویان از نوع پوسترهای فرهنگی و هدف از انجام آن تغییر الگوهای رفتاری و تأثیر بر نگرش مخاطبان است و دانشجویان از بناهای تاریخی شهر خود به دلخواه عکاسی کرده و آن را در ساختار بصری زیبایی همراه با عکس گنجانده اند.»


این مدرس دانشگاه با بیان آمادگی برای استقبال از آثار دانشجویان از دیگر رشته‌های تحصیلی خاطرنشان کرد: «توصیف زیباشناسانه این پوسترها به صورتی است که بین پوستر با مطالب مندرج در آن فاصله ای نیست، به عبارتی هر دو آن ها نماینده ای واحد می باشند. حتی المقدور از زبان محلی برای یک منطقه استفاده و فقط یک پیام در پوستر گنجانده شده است. هدف بسیار خالص بیان شده است. رابطه بین متن و عکس کامل برقرار می باشد. استفاده از رنگ ها با عقاید مذهبی و سایر ارزش های فرهنگی و اجتماعی بینندگان مغایرت و تضادی ندارد.»


این نمایشگاه با توجه به ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در راهرو دانشگاه آزاد اسلامی اوز و برای بازدید علاقه‌مندان دایر شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته