دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1396 - 15:38
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خبر داد؛

افزایش اورژانس اجتماعی به 350 مرکز در سراسر کشور

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به آخرین وضعیت لایحه خشونت علیه زنان، تاکید کرد: این لایحه هم اکنون آخرین مراحل خود را در قوه قضاییه طی می‌کند.
کد خبر : 257764

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، معصومه ابتکار در مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی، گفت: یکی از راهبردهای معاونت زنان مقابله با خشونت در ابعاد روانی، جسمی، جنسی و ... است.


وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های مهم نیز حقوق شهروندی است که تحقق آن یکی از اصول قانون اساسی ما محسوب می‌شود. این حقوق از ابعاد مهم آرمان‌های انقلاب و دین است تا در جامعه فضای سالمی از نظر رفتاری، حقوق شهروندی و پیشگیری از آزارها ایجاد شود.


ابتکار گفت: آسیب‌های اجتماعی با تحولات امروز نیازمند ساز و کارهای علمی و تخصصی برای پیشگیری و مدیریت است و باید مواجهه صحیح با این جریانات اجتماعی و مداخلات درست طراحی و برنامه ریزی شود.


وی رویکرد دولت را افزایش سطح آموزش و تاب‌آوری دانست و گفت: طرح تاب‌آوری اجتماعی در استان‌های کشور اجرا شده به طوری که فاز اول این طرح برای اولین بار در دولت یازدهم اجرایی شد و هم اکنون در آستانه آغاز فاز دوم این طرح هستیم. در پی اجرای تاب‌آوری پاسخ‌های مثبتی از جانب مددجویان و مددکاران دریافت کرده‌ایم.


ابتکار با بیان اینکه در سفرهای استانی از نزدیک شاهد فعالیت مراکز اورژانس اجتماعی بوده است، یادآور شد: فعالیت‌های مددکاری و توسعه خانه‌های امن که زیرمجموعه اورژانس اجتماعی هستند باید توسعه یابند.


وی تصریح کرد: کارکنان حوزه اورژانس اجتماعی با افرادی روبه‌رو هستند که احساس بی‌ثباتی کرده و ممکن است به مرز شکننده‌ای از نظر روحی و روانی رسیده باشند سامانه اورژانس اجتماعی حامی و پشتیبان این افراد و جنبه بازدارندگی قوی دارد.


ابتکار اظهار امیدواری کرد که مراکز فعال اورژانس اجتماعی در سال‌های آینده به بیش از 350 مرکز برسد.


وی ادامه داد: یکی دیگر از سیاست‌های دولت مقابله با ناامیدی است که در حال حاضر جریان‌هایی در کشور برای القای ناامیدی از طریق انتشار اخبار نادرست چه از داخل و چه از خارج فعال هستند و تلاش می‌کنند تا جوانان و مردم ناامید شوند.


معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت لایحه خشونت علیه زنان، تاکید کرد: این لایحه هم اکنون آخرین مراحل خود را در قوه قضاییه طی می‌کند و پشتوانه قوی برای پیشگیری از خشونت علیه زنان در جامعه است. امیدواریم تا با تصویب این قانون پشتوانه قوی برای مقابله با خشونت در جامعه داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته