دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1394 - 14:05

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران منصوب شد

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با قبول استعفای دکتر احمد اکبری، دکتر فتح الله مضطرزاده را به عنوان معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران منصوب کرد.
کد خبر : 25774

به گزارش خبرگزاری آنا، در حکم ابلاغی فرهادی به دکتر مضطرزاده آمده است : امیدوارم با فضل الهی و سعی و اهتمام در بهره برداری از همه ظرفیت های علمی و اداری و امکانات سازمان مذکور شاهد دستیابی به اهداف و سیاست ها و تحقق برنامه های تقدیمی به مجلس شورای اسلامی از جمله پیوند یافته های اموزش عالی با نیازهای حوزه کاربردی و فناوری کشور و در راستای چشم انداز توسعه علمی کشور باشیم.


در ادامه حکم مذکور آمده است : انتظار دارد با ابتکار و خلاقیت ،آفرینش طرح های نو در تقویت و اعتلای فضای علمی و تحقیقاتی و فناوری سازمان و فراهم سازی بستر استفاده بهینه از منابع و امکانات پژوهشی در تحقیقات هدفمند و متناسب سازی پژوهش ها با نیازهای عمومی کشور و ساماندهی اولویت های تحقیقاتی مطابق اسناد راهبردی نظام تحقیقاتی و پژوهش و فناوری کشور گام های موثری بردارید.


درحکم صادره وزیر علوم تاکید شده است: بایسته است با پیروی از آموزه های اسلامی ، مبانی علمی ، راهبردهای دولت تدبیر و امید در عرصه فناوری با جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب نظران عرصه علم و فناوری، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نقش آفرینی آن در اقتصاد دانش بنیان و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ایفا نمائید.


گفتنی است: دکتر فتح الله مضطر زاده، استاد دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و از سوابق اجرایی وی می توان به ریاست دانشگاه گیلان،معاونت پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی،معاونت دانشگاه تربیت مدرس، ریاست پژوهشگاه مواد و انرژی، معاونت پژوهشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی،ریاست کمیسیون صنعت شورای پژوهش های علمی کشور و ریاست انجمن شیمی و مهندسی شیمی ایران اشاره کرد.


وزیر علوم در نامه جداگانه ای از زحمات دکتر احمد اکبری در طول تصدی ریاست سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران قدردانی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب