دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1396 - 13:56

کشته و مجروح شدن 365 عراقی به دست تروریست‌ها در ماه گذشته میلادی

طبق آماری که از سوی هیات امدادرسانی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) ثبت شده است، در عملیات تروریستی، خشونت‌ها و درگیری‌های مسلحانه در ماه ژانویه (دی) در عراق، در مجموع 115 غیرنظامی عراقی کشته و 250 نفر مجروح شده‌اند.
کد خبر : 257735

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، بیشترین میزان تلفات غیرنظامیان در استان بغداد با مجموع 323 نفر (90 کشته و 233 زخمی) گزارش شده است. در رده‌های بعدی از نظر میزان تلفات، استان دیاله با هشت کشته و 15 زخمی و استان نینوا با 13 کشته و هفت زخمی قرار دارند.


طبق این گزارش، هیات امدادرسانی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) قادر نبوده است از اداره بهداشت استان الانبار آماری از تلفات غیرنظامیان در ماه ژانویه به دست آورد.


در همین راستا یان کوبیش، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق گفت: «تروریست‌ها با وجود آنکه امکاناتشان تا حد زیادی از بین رفته است، همچنان در حملات غیرمنظم خود غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند.»


وی افزود: «بمب‌گذاری‌های دوگانه روز 15 ژانویه (25 دی) در میدان طیران بغداد که قربانیان زیادی برجای گذاشت، نشانه‌ای از احترام نگذاشتن تروریست‌ها به جان انسان‌هاست. در مخالفت با این خشونت مخرب، همه ما باید هوشیار باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته