دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1396 - 12:49
وزیر علوم:

باید دانشجویانی تربیت شوند که نیاز به استخدام در سیستم دولتی نداشته باشند

بیست و ششمسن آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشور صبح امروز با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
کد خبر : 257694

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منصور غلامی در آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشور ضمن تبریک ایام فرخنده دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی گفت: خدا را شاکریم که مجموعه علمی ما ذخیره بسیاری از اساتید و فرهیختگان را در خود دارد مجموعه دانشگاهی ما اعم از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جایگاه تلاش اساتید بسیاری است. فرهیختگانی که گاها با بسیاری از کمبودها موجبات سربلندی کشورمان را فراهم کرده‌اند.


وی ادامه داد: اساتید از وضعیت علمی کشور جایگاه آن و برون ‌داد علمی جمهوری اسلامی ایران اطلاع دارند بنابراین با توجه به این جایگاه جا دارد در همه رده‌ها از مسئولان و جامعه ایران از تلاش‌های اساتید و دانشجویان تقدیر داشته باشیم.


وزیر علوم با تاکید بر اینکه در حوزه‌های آموزشی نیاز به تحول جدی داریم، اضافه کرد: این نیاز از سال‌های پیش قابل درک بوده فعالیت‌هایی شروع شده اما نیاز به سرعت و دقت بیشتری دارد. روسای دانشگاه‌ها حول محور تحولات آموزش عالی باید تلاش کنند شاید زمانی گسترش کمی نیاز جامعه ایرانی بوده اما در حال حاضر نیاز به بازنگری و بازسازی دارد که در ذیل ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها شاید بشود از ظرفیت‌های ایجاد شده بهتر استفاده کنیم. در این زمینه تکلیف قانونی وجود دارد و باید همه دانشجویان و استادان برای ساماندهی آموزش عالی تلاش کنند.


غلامی بر توانمندسازی جامعه دانش‌آموختگان کشور تاکید کرد و گفت: ‌دانش‌آموختگانی که بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی منشا هسته‌های علمی، اشتغال و کارآفرینی باشند مراکز فکر و اندیشه را راه‌اندازی کنند باید در این زمینه از ظرفیت اساتید به بهترین نحو استفاده شود تا دانش‌آموختگانی تربیت شوند که بعد از فارغ‌التحصیلی نیاز به استخدام در سیستم‌های دولتی نداشته باشند.


وی در پایان گفت:‌ ما در دانشگاه‌ها همیشه به دانشجویان توانمندمان افتخار کرده و خواهیم کرد و اگر این اتفاق مهم هم روی دهد این موضوع بیشتر در جامعه ایرانی خودنمایی خواهد کرد. از اساتید و دانشجویان تقاضا داریم با نگاه به صنعت و آینده کشور در برنامه‌های خود بازنگری و دقت بیشتر داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته