دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1396 - 12:42
محسن هاشمی مطرح کرد؛

نارضایتی عمومی از همه حوزه‌های خدماتی و شهری/ عملکرد دستگاه‌ها با سطح انتظارات مردم فاصله عمیقی دارد

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز باید صدای مردم را بشنویم قبل از آنکه برای شنیدن دیر شده باشد، گفت: همه حوزه‌های عمومی با نارضایتی مردم مواجه است و در این زمینه حوزه مدیریت شهری خالی از اشکال و ضعف نیست.
کد خبر : 257648

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران محسن هاشمی با بیان اینکه انقلاب مردم ایران در بهمن 57 یک گام تکاملی در راستای تلاش‌های آنان در طول سده اخیر محسوب می‌شد، اظهار کرد: انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت دو جنبش اجتماعی فراگیر دیگر بود که پیش از این ناکام شده و شاید اگر تجربه تلخ این دو گام ناکام نبود میزان مصمم بودن مردم نسبت به سرنگونی نظام پهلوی متفاوت بود.


وی با بیان اینکه اگر امروز و با آگاهی و تجربه بتوانیم به سال 1357 بازگردیم قطعا به گونه‌ای دیگر و با عملکرد بهتری آن شرایط را سپری می‌کنیم اما افسوس که زمان به عقب بازنمی‌گردد و تجربیات گذشته می‌تواند نشانگر آینده باشد.


رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه باقی ماندن در تاریخ و حسرت خوردن برای گذشته دردی را از امروز ما دوا نمی‌کند، تصریح کرد: اگر از دادن تاوان اشتباهات‌مان در گذشته ناراحتیم در عملکرد امروز خود دقت کنیم تا اشتباهات تکرار نشود. اکنون ما وارث این تجربه گران‌سنگ و پر هزینه هستیم شرط عقل آن گونه که نقاط قوت و مثبت این تجربه را حفظ و تثبیت کنیم و نقاط ضعف و اشتباهات آنها را مایه عبرت و تجربه قرار دهیم. امروز نیز مانند گذشته صدای نارضایتی و اعتراض مردم را که با مشکلات شدید معیشتی و مطالبات پاسخ داده نشده اجتماعی، فرهنگی و سیاسی درگیر هستند، می‌شنویم.


وی تصریح کرد: انتظارات مردم از جمهوری اسلامی و انقلابی که با هزینه‌های فراوان و تقدیم صدها هزار شهید به ثمر نشسته و حفظ شده با عملکرد فعلی سه قوه و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مذکور فاصله و شکاف عمیقی دارد به جای اینکه یکدیگر را متهم کرده و اعتراضات مردم و مشکلات و نارضایتی آنها را همانند سایر مسائل به موضوع مناقشه سیاسی تبدیل کنیم بهتر است آن را بشنویم و هر شخص گروه و دستگاه یا نهادی قصور و تقصیر خود را در رقم زدن وضع موجود بپذیرد.


هاشمی تاکید کرد: تزریق ناامیدی و تنش به جامعه نه تنها دوای درد آن نیست بلکه به جای آنکه مرهم و مسکنی بر این زخم عمیق و کهنه باشند نمک پاشیدن بر آن است. صدای مردم را بشنویم قبل از آنکه برای شنیدن دیر شده باشد و اصلاح و خدمت خالصانه و صادقانه را شتاب ببخشیم قبل از اینکه این گونه اقدامات دیر اثرگذار نباشد.


رئیس شورای شهر تهران بیان اینکه امروز همه حوزه‌های عمومی با نارضایتی مردم مواجه است، گفت: از شرایط اقتصادی و بی‌ثباتی قیمت ارز تا وضعیت غذایی عملکرد قوه مقننه و نهادهای فرهنگی و اجتماعی که البته در این زمینه حوزه مدیریت شهری نیز خالی از اشکال و ضعف نیست و باید معترف بود در شش ماه سپری شده از مسئولیت شورای شهر پنجم و شهردار منتخب آن انتظار عمومی از تحول در مدیریت شهری برآورده نشده و آن گونه که باید مدیریت شهری در انجام وظایف خود فعال عمل نکرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته