دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1396 - 10:49
فراهانی عنوان کرد؛

زنگ خطر در منابع مالی شهرداری/ 78 درصد منابع شهرداری تهران صرف هزینه‌های جاری می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه زنگ خطر برای منابع مالی شهرداری تهران به صدا درآمد است، گفت: 78 درصد هزینه‌ها در حوزه هزینه‌های جاری در آذر ماه صورت گرفته و اگر ما این روند  را اصلاح نکنیم در بدهی‌سازی شهرداری برای اداره شهر شریکیم.
کد خبر : 257630

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در واکنش به گزارش درآمد هزینه‌های آذر ماه خزانه‌دار شورا اظهار کرد: این گزارش نگران‌کننده است زیرا برابر گزارش خزانه‌دار شورا، در آذر ماه ترکیب منابع شهرداری تهران شامل درآمدها 20 درصد، منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای 31 درصد و منابع حاصل از واگذاری دارایی‌ها 49 درصد بوده است. این ترکیب زنگ خطری برای اقدام هر چه سریعتر برای اصلاحیه مالی شهرداری تهران است.


وی ادامه داد: اگر این روند را اصلاح نکنیم ما هم در بدهی‌سازی شهرداری برای اداره شهر شریکیم. باید به این شراکت مبتنی‌بر بدهی خاتمه داد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: اتخاذ تدابیر ویژه ضمن رونق بخشیدن به سرمایه‌گذاری برای اداره شهر منابع پایدار برای اداره شهر را تامین می‌کند و البته از ارتقاء بهره‌وری و کاهش هزینه‌های غیر ضرور، پرداختن به فعالیت‌های غیر مرتبط با ماموریت‌های ذاتی شهرداری برای کاهش هزینه‌های اداره شهر باید بهره‌گیری کرد.


فراهانی افزود: برای ترسیم وضعیت واقعی هزینه‌ها لازم است خزانه‌دار در گزارش آتی خود سهم هر یک از ماموریت‌های شهرداری در هزینه ماه را تعیین کند تا اعضای شورا بدانند این مبلغ در چه ماموریت‌ها و اولویت‌هایی هزینه شده است.


عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در حوزه هزینه‌های انجام گرفته در آذر ماه برابر گزارش قرائت شده از سوی خزانه‌دار 78 درصد از هزینه‌ها در حوزه هزینه‌های جاری انجام گرفته است، گفت: ‌متاسفانه تنها 16 درصد بابت هزینه‌های عمرانی و نگهداشت شهر در قالب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هزینه شده است پس تاسف‌بار تر آن است که تنها 5 درصد بابت بازپرداخت وام‌ها و بدهی‌های شهرداری هزینه شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته