دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1396 - 09:02

شکایت ساف به سازمان ملل متحد درباره تصمیم ترامپ

کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین شامگاه شنبه در پایان نشست خود در رام‌الله اعلام کرد کمیته‌ای عالی برای تعلیق به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی تشکیل داده است.
کد خبر : 257566

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المیادین، سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد نسبت به تصمیم دونالد ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل به سازمان ملل متحد و دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت می‌کند.


در بیانیه کمیته اجرایی ساف آمده است: «این کمیته خواستار تعلیق تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا درباره به رسمیت شناختن اسرائیل و به رسمیت شناختن دولت فلسطین است.»


شورای مرکزی فلسطین 16 ژانویه (26 دی) اعلام کرده بود کمیته اجرایی را مسئول اجرای تصمیمات خود به‌ویژه درباره تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل کرده است و اعلام تشکیل این کمیته عالی در روز گذشته (شنبه) در چارچوب اجرای این تصمیمات انجام می‌شود.


در این بیانیه همچنین آمده است: «کمیته اجرایی از دولت فلسطین آغاز فوری تهیه طرح‌ها و برنامه‌ها را برای اقدام به قطع ارتباط با دولت اشغالگر اسرائیل را در همه سطوح سیاسی، اداری، اقتصادی و امنیتی و ارائه آن به کمیته اجرایی را برای تصویب آن از آغاز مشخص شدن روابط امنیتی با طرف اسرائیلی خواستار است.


شورای مرکزی در سال 2015 پایان همکاری امنیتی با اسرائیل را که یکی از مهمترین ابعاد روابط میان دو طرف به شمار می‌آید تصویب کرده بود اما این تصمیم اجرایی نشد.


کمیته اجرایی از سوی دیگر در بیانیه خود اعلام کرد مراجعه به دیوان کیفری بین‌المللی را برای انجام تحقیقات قضائی درباره جنایات شهرک‌سازی و تبعیض نژادی و پاکسازی نژادی را برای پیگرد و محاکمه مسئولان سیاسی و نظامی و امنیتی اسرائیلی و تحویل آن‌ها به دادگاه بین‌المللی طبق ماده هشت پیمان رم درباره دیوان کیفری بین‌المللی تصویب کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته