دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1396 - 16:58
دبیرکل حزب تمدن اسلامی در کنفرانس احزاب آسیایی:

بازیگران جاده ابریشم باید به تعامل دو سویه بیاندیشند

دبیرکل حزب تمدن اسلامی، گفت:بازیگران ابریشم نوین، باید بزرگ ترین مقسوم علیه مشترک فی مابین خود را پیدا کند و به دو سوی این تعامل بیاندیشند.
کد خبر : 257515

به گزارش حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سیدمحمد میرمحمدی دبیرکل حزب تمدن اسلامی عصر امروز (شنبه 14 بهمن) در کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی اظهار داشت: عصر دانایی را نمی توان بدون حضور مردم توانمند گذراند، توانایی در هزاره سوم، توانایی در قدرت فهم متقابل است.


وی با بیان اینکه نخبگان سیاسی، احزاب سیاسی را تشکیل می دهند و با نیروی حزب، تعادل های سیاسی موجود را تثبیت یا تغییر می دهند، تصریح کرد: آنچه در دنیای پر شتاب، پر تنش و بعضا بی حساب امروز ضروری به نظر می رسد، توان گفتگوی چند جانبه در کشورها و فضای بین الملل است.


میرمحمدی تصریح کرد: حاکمیت رویکرد اعتدالی مبتنی بر تحزب پس از چند دهه بر نظام مدیریت جوامع آسیایی می تواند عقلانیتی تولید کند که تدبیر با دغدغه عمل و آرامش بخشی به زندگی اجتماعی را در این جوامع به ظهور رسانده و با فراهم کردن بستری برای تمرین مشارکت و مدارا، رفتارهای افراطی، عجولانه و به دور از مصلحت و دوراندیشی را طرد کند.


وی ادامه داد: اسلام مکتب عدل و اعتدال و امت اسلامی امت میانه و معتدل است. نظام آن عادلانه و بر محور میانه روی و پرهیز از افراط و تفریط است. اعتدال ورزی به عنوان یکی از ویژگی های تمدن اسلامی است که متاسفانه در سال های اخیر استبداد و استعمار جلوه ای خشن و تند رو از جوامع اسلامی را ساخته و پر رنگ کرده است.


میرمحمدی گفت: جمهوری اسلامی ایران، بر دو پایه جمهوریت و اسلامیت خود مسیر پیشرفت اسلامی ایرانی را طی می کند. تقویت تعامل فرهنگی، حقوقی، سیاسی و اقتصادی با جهان به ویژه حوزه تمدن اسلامی ایرانی، از سیاست های کلی ترسیم شده ماست.


دبیرکل حزب تمدن اسلامی ادامه داد: مسیر ابریشم فراز و فرودهای بسیاری را به خود دیده است. پهنه ای مکانی و زمانی مملو از همکاری ها و تعارضات، دوستی ها و جنگ ها. مسیری که با فلسفه تجارت شکل گرفت و اما پارامترهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را تحت تاثیر خود قرار داد؛ جاده ای که مرزها را جا به جا کرد، اقتصادها را تکان داد و حاکمانی را تغییر داد.


میرمحمدی یادآورد شد: ابریشم امروز در فلسفه یک کمربند، یک جاده، خود دیالوگی کم دارد. ابریشم امروز نباید روحی چدنی در پس خود داشته باشد. ظاهر نرم این مسیر متحول کننده، باید از حقیقتی آغشته با برد برای تمام بازیگرانش برخوردار باشد.


وی اضافه کرد: بازیگران ابریشم نوین، باید بزرگ ترین مقسوم علیه مشترک فی مابین خود را پیدا کند و به دو سوی این تعامل بیاندیشند، یکی پر از توان و پتانسیل و دیگری نوپا در مسیر پیشرفت و توسعه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته