افغانستان، بازار آیندۀ شیلات ایران
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از روابطعمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمد کریمزاده اظهار داشت: با توجه به محصور در خشکی بودن افغانستان و کم بودن مراکز پرورش ماهی، این بخش نیازمند سرمایه گذاریهای بخش خصوصی و دولتی است تا در راستای توسعه کشاورزی از این ظرفیتها استفاده بهینه صورت گیرد.
وی با اشاره به اهمیت بازاریابی محصولات شیلات در افغانستان افزود: محصولات و فرآوردههای آبزیان، در حال حاضر سهم اندکی در سبد خانوار افغانی دارد که میتواند به مرور زمان بیشتر گردد.
کریمزاده گفت: با اینکه به تازگی فعالیتهایی نیز در خصوص پرورش آبزیان صورت گرفته اما هنوز تولیدات داخلی نمیتواند بیشتر از 5 درصد ماهی مورد نیاز افغانستان را تأمین کند،
رایزن بازرگانی ایران در افغانستان از مواردی چون برنامهریزی برای تامین تجهیزات مورد نیاز فعالیت های رو به توسعه این بخش، هماهنگی با فعالان این حوزه برای تامین خوراک ماهی، همکاری مشترک در تولید محصولات آبزی، فرآوری آنها و ایجاد برندهای جدید در سطح بازار به عنوان راهکارهای پیشنهادی به فعالان و تجار یاد کرد.
انتهای پیام/