دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1394 - 12:10
مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران:

استان تهران 350 هزار بی‌سواد دارد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران گفت: این استان افزون بر350 هزار بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال دارد.
کد خبر : 25727

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سیاوش شهریور افزود: قانون برنامه پنجم توسعه تاکید بر ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال تا پایان دوره این قانون دارد.


وی با بیان اینکه امسال قانون برنامه پنجم توسعه به پایان خواهد رسید، تاکید کرد: این درحالی است که هنوز در استان تهران افراد بی‌سواد و کم‌سواد وجود دارند.


شهریور گفت: تاکید قانون باعث شده تا نشستی با تمام دستگاه‌های مرتبط با آموزش انجام شده و برای هر کدام وظیفه‌ای تعیین شود.


مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران تصریح کرد: هر کدام از این دستگاه‌ها با وظیفه‌ای که برای آنها در نظر گرفته شد، آشنا شدند و مقرر شد در نشست بعدی پیشنهادات دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد و انتظار این است که در ماه آینده در استان تهران یک بسیج بین دستگاهی برای ریشه کن کردن بی‌سوادی شکل بگیرد.


وی با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر و امید برای ریشه کن کردن بی‌سوادی در کشور گفت: دولت به این منظور برای افرادی که اقدام به سواد آموزی کنند و یا در کلاس‌ها سواد آموزی شرکت کنند مبلغ هفت میلیون ریال در نظر گرفته است.


شهریور تاکید کرد: به این ترتیب افراد بی‌سواد و یا کم‌سواد تشویق خواهند شد نسبت به سواد آموزی اقدام کنند.


مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران افزود: مقرر شده بعد از پایان مهلت سواد آموزی در گروه سنی 10 تا 49 سال اگر فردی برای سواد آموختن فعالیتی نکرد از برخی حقوق اجتماعی محروم شود که این مورد هنوز مصوب نشده است.


طبق آمار و اطلاعات سامانه هدفمندی یارانه، تعداد بی‌سوادان گروه 10 تا 49 سال کشورافزون بر دو میلیون و 700 هزار نفر برآورد شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته