دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1396 - 11:55
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان اصفهان:

اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان باید در صدر امور جاری قرار گیرد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان باید در صدر امور جاری قرار گیرد و پایه‌گذاری شود.
کد خبر : 257258

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان به همراه اعضای دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از کارخانه و خط تولید شرکت چینی زرین بازدید کردند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این بازدید گفت: «سه عامل باعث پیشرفت و گسترش اسلام در جهان شد، خلق و خوی خوش پیامبر، شمشیر عدالت‌جوی حضرت علی(ع) و ثروت و دارایی سرشار حضرت خدیجه(س). جمع این سه ضلع باعث پیشرفت و بقای اسلام شد.»


حجت الاسلام عباسعلی خاطرنشان کرد: «دولت‌های ما باید مباحث دانش‌بنیان را با اهمیت هر چه تمام‌تر در برنامه‌ها و سیاست‌های خود بگنجانند. باید بین دانشگاه و صنعت آشتی برقرار شود، بین این دو حلقه‌های مفقوده‌ای موجود است که باید این فاصله‌ها از بین بروند. کارهای علمی پژوهشی ما اغلب جنبه نمادین پیدا کرده اند که باید هرکار علمی پژوهشی منتج به نتیجه ای شود که علم را به ثروت تبدیل کند.»



مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد استان اصفهان تصریح کرد: «در طول سالیان گذشته، رهبر فرزانه انقلاب بارها و بارها بر مباحث اقتصاد مقاومتی تأکید کرده‌اند که در هر بخشی که به توصیه‌های معظم له عنایت خاص صورت گرفته، شاهد نتایج خوب و ارزشمند آن بوده‌ایم. اگر همین الگوی اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار گیرد، اثرات خاص آن را در اشتغال، درآمدزایی و استقلال اقتصادی شاهد خواهیم بود.»


حیدری افزود: « مجموعه ای به نام چینی زرین را می توان به جرأت نمونه بارز تلاش برای استقلال اقتصادی دانست که بسیاری از مردان و زنان این مرز و بوم در آن به کار و تلاش و کسب روزی حلال مشغول هستند که محصولات فاخر آن به بسیاری از کشورهای مدعی صنعت و اقتصاد صادر می‌شود.»


وی اظهار کرد:‌ «باید همت مدیران، کارکنان و پرسنل فهیم شرکت چینی را ستود. در راستای توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی، نهاد آمادگی خود را برای ایجاد ارتباط و تعامل هر چه بیشتر دانشگاه‌های سطح استان با مجموعه کارخانه‌های صنعتی اعلام می‌دارد زیرا نهاد قادر است در این خصوص نقش‌‌‌آفرین خوبی باشد. اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها صاحب فکر، اندیشه و توانمند هستند، سعی دفاتر نهاد این است که ارتباط بین دانشگاه‌ها، اعضای هیأت علمی توانمند با صنعت بیشتر و بیشتر شود تا به مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی و برخورداری از اقتصادی مستقل و پویا دست یابیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته