دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عبدالله ویسی:

علی کریمی نباید عصبانی می‌شد و علیه تاج حرف می‌زد/ جیب‌های خالی بازیکنان استقلال خوزستان

سرمربی تیم استقلال خوزستان گفت: علی کریمی اسطوره فوتبال ایران است ولی در بحث مربیگری نباید عصبانی می‌شد و علیه تاج حرف می‌زد.
کد خبر : 257238

عبدالله ویسی درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درخصوص شرایط تیمش بعد از تساوی با سپیدرود رشت گفت: «ما موفق شدیم در خارج از خانه یک امتیاز بگیریم و برای ماندن در لیگ برتر امیدوارتر شویم ولی اوضاع و احوال تیم ما زیاد جالب نیست و جای تعریف ندارد. شرایط مالی تیم رضایت‌بخش نیست و برای همین از نظر روحی و روانی افت کرده‌ایم. من همه جوره تلاشم را می‌کنم تا وضع تیم را تلطیف کنم و بچه‌ها هم با تمام تلاش و با همه وجود به میدان می‌روند.»


وی درباره اینکه توانایی آن را دارد که تیم استقلال خوزستان را در لیگ برتر نگه دارد یا خیر، اظهارداشت: «من دو مرتبه دیگر تیم‌هایم در آستانه سقوط بوده‌اند ولی در هفته‌های پایانی در لیگ برتر مانده‌ام. بنابراین تجربه لازم را برای حفظ تیم استقلال خوزستان دارم اما باید به فکر ما هم باشند. من این فصل پولی نگرفته‌ام و بازیکنان هم طلبکارند. باید به نوعی برای آنها ایجاد انگیزه شود تا با روحیه مناسب‌تری زورشان را برای سقوط نکردن بزنند.»


سرمربی تیم استقلال خوزستان درباره اعتراضات علی کریمی به داور که می‌تواند سپیدرود را وارد بحران کند و نتایج ضعیف سپاهان که فرصت را برای تیمش مهیا کرده تا در لیگ برتر بماند، تصریح کرد: «علی کریمی اسطوره فوتبال ایران است ولی در بحث مربیگری نباید عصبانی می‌شد و علیه تاج و دیگر مسئولات فدراسیون فوتبال حرف می‌زد. من قبل و بعد از بازی با او دست دادم و برای تیمش آرزوی موفقیت و بقا در لیگ برتر دارم ولی در صحنه‌های داوری تیم ما بیشتر ضرر کرد. پنالتی که سپیدرود مقابل ما از دست داد، اصلا پنالتی نبود چون بازیکن ما زمین خورده بود که توپ به دستش خورد.»


وی ادامه داد: «در صحنه دوم بازی ما با سپیدرود هم که مشکوک به پنالتی از نظر علی کریمی بود، به نظر من اصلا پنالتی رخ نداد و به نظرم داور شجاعت به خرج داد که در مقابل 15 هزاز تماشاگر تیم سپیدرود سوت اشتباهی در آن صحنه نزد. این کار داور جای تحسین دارد. علی کریمی نباید به خاطر آن صحنه این قدر خودش را اذیت می‌کرد چون اگر اشتباهی هم از سوی داور مسابقه رخ داده،‌ به ضرر تیم استقلال خوزستان بوده است ولی من هیچ اعتراضی به داور مسابقه نکردم.»


ویسی تاکید کرد: «سپاهان هم تیم بزرگی است و به طور حتم مدیریت باشگاه با تغییراتی که انجام داده و با توجه به کادرفنی مناسبی که در این تیم حضور دارد در هفته‌‌های آینده شاهد نتایج مناسبی از سوی سپاهان خواهیم بود. ما برای بقا در لیگ برتر منتظر نتیجه نگرفتن حریفان نباید باشیم و همه تمرکزمان بر این خواهد بود که با امتیازاتی که می‌گیریم از سقوط فاصله بگیریم.»


وی در مورد نیازهای تیمش برای ماندن در لیگ برتر بیان کرد: «من به همراه بازیکنانی که فوتبال خوزستان را دوست داشتند، قهرمانی در لیگ برتر را برای استقلال خوزستان به ارمغان آوردم ولی نمی‌دانم چه دست‌هایی پشت‌پرده قرار دارد که برای تیم برتر فوتبال ایران هیچ گامی برداشته نشد و این تیم در مشکلات شدید مالی باقی مانده است. راز ماندن در لیگ برتر این است که بازیکنان طبق توافقی که داشته‌اند، دستمزدهای خود را بگیرند یا حداقل با اندکی تاخیر به پول‌شان برسند ولی اصلا گام‌های لازم برای استقلال خوزستان برداشته نمی‌شود و برای همین از بازیکنان استقلال خوزستان انگیزه‌ها سلب شده است.»


سرمربی تیم استقلال خوزستان تصریح کرد: «این فصل بازیکنان تیم 20 تا 30 درصد قرارداد خود را گرفته‌اند در حالی که به آنها قول پرداخت 60 درصدی تا اینجای فصل داده شده است. به کادرفنی من فقط 10 درصد پول‌شان پرداخت شده و من هم که هیچ پولی از باشگاه نگرفته‌ام. بالاخره همه ما دارای خانواده هستیم و باید هزینه‌های جاری زندگی‌مان را پرداخت کنیم. من از راه‌آهن، صبای‌قم و پیکان طلب دارم ولی از هیچ کدام شکایت نکردم. از استقلال خوزستان هم شکایت نمی‌کنم ولی آنهایی که حداقلی را هم از جیب‌ خودشان یا دولت خرج کرده‌اند برای بقای امتیاز استان خوزستان باز هم هزینه کنند چون اگر تیم از لیگ برتر سقوط کند، این مردم استان هستند که بیش از همه متضرر می شوند.»


وی در مورد اینکه با عبدالرضا موسوی مالک استقلال خوزستان صحبت کرده تا حداقل، پرداخت حداقلی پیش از دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی انجام شود و بازیکنان با انگیزه بیشتری برای حضور در فینال تلاش کنند، عنوان کرد: «من خسته شدم آن قدر از وضعیت بد مالی حرف زدم. بنابراین چیزی دراین‌باره به مالک تیم نمی‌گویم. ما همه تلاش‌مان را خواهیم کرد تا برابر تیم خوب خونه‌به‌خونه که با شایستگی خود را به مرحله نیمه‌نهایی رسانده بازی قابل قبولی انجام دهیم و فینالیست شویم. من و بازیکنانم عاشق مردم استان خوزستان هستیم و برای شادی این مردم همه زورمان را می‌زنیم تا بار دیگر برای مردمی که به جای شادی آمدن برف و باران، با گرد و خاک و ریزگردها مبارزه می‌کنند، جام قهرمانی بگیریم.»


ویسی درباره دیدار این هفته تیمش برابر فولاد خوزستان و شایعه اختلاف وی با سیروس پورموسوی دستیار سابقش که در این بازی به عنوان سرمربی تیم رقیب برابرش قرار می‌گیرد، تصریح کرد: «من و پورموسوی که به او سید می‌گویم، کوچکترین مشکلی با هم نداریم و قبل و بعد از هر مسابقه در لیگ با هم صحبت می‌کنیم. حالا هر کسی هر جور دلش می‌خواهد در مورد رابطه ما دو نفر فکر کند. فولاد تیم بسیار خوبی است و در 15 هفته قبلی باختی نداشته است. این موضوع گویای سخت بودن مسابقه برای ماست.»


وی افزود: «تنها تفاوت موفقیت فولاد و اینکه آنها برای سهمیه آسیایی می‌جنگند و ما برای ماندن در لیگ برتر، پرداخت به موقع مطالبات بازیکنان و مربیان است. اگر به آنها اعلام می‌شود سی‌ام پول می‌گیرید، این تاریخ یک روز هم عقب نمی‌افتد ولی ما خیلی وقت از زمان آخرین وعده‌ای که گرفته‌‌ایم را پشت‌سر گذرانده‌ایم و هنوز منتظریم تا وعده‌های داده شده، عملی شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته