دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1396 - 13:41
مدیر برنامه‌ریزی و گسترش دانشگاه خبرداد:

رشته دکتری مهندسی نفت در دانشگاه تربیت مدرس راه‌اندازی می‌شود

شورای برنامه ریزی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد و در این جلسه راه‌اندازی رشته مهندسی نفت در مقطع دکتری به تصویب رسید.
کد خبر : 257094

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه تربیت مدرس، سعید مینایی مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس گفت: صنعت نفت مهمترین صنعت کشور است و وجود نیازهای پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران برای به‌روز‌رسانی فناوری‌ها و رفع مشکلات تنها از طریق پژوهش‌های بلند‌مدت و در قالب رساله‌های دکتری قابل بررسی است.


وی افزود: همچنین راه‌اندازی مقطع دکتری مهندسی نفت می‌تواند کمک شایانی به جذب گرنت‌های پژوهشی از صنعت نفت کند.


مدیر دفتر برنامه‌ریزی، ‌گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی با نگاه کارآفرینی با توجه به رویکرد گروه مهندسی نفت در این رشته تحصیلی گنجانده شده است.


مینایی عنوان کرد: تربیت و آموزش نیروهای متخصص در سطح استانداردهای بین‌المللی و مطابق با نظام آموزشی تحصیلات تکمیلی باتوجه به پیشتاز بودن دانشگاه تربیت مدرس در اکثر رشته‌ها، ارتقا سهم کم تعاملات پژوهش و فناوری دانشگاه با حوزه نفت در سال‌های گذشته، وجود هیات علمی متخصص در این رشته تخصصی، ‌ وجود ظرفیت آزمایشگاهی مناسب در گروه مهندسی نفت برای اجرای پرژه‌های تحقیق و توسعه کلیدی در صنعت نفت از دیگر دلایل توجیهی ایجاد این رشته است.


وی اظهار کرد: همچنین استمرار بحث پژوهش تنها از طریق مطالعات بلند‌مدت‌تر امکان‌‌پذیر بوده و معمولا پژوهش در مقطع کارشناسی ارشد به صورت سطحی و بدون عمق لازم، به پایان می‌رسد.


مدیر دفتر برنامه ریزی، ‌گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس گفت: ادامه پژوهش‌های اعضای هیات علمی این دانشگاه تنها از طریق پژوهش‌های بلند‌مدت و کارآمد‌تر در مقطع دکتری تحقق خواهد یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته