دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1396 - 11:38

هشدار میانمار به شورای امنیت درباره سفر به این کشور

ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد دولت میانمار نمایندگان سازمان ملل متحد را از سفر به این کشور در دو ماه آینده منع کرده است.
کد خبر : 257048

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، منصور عیاد عتیبی، سفیر کویت در سازمان ملل متحد گفت: «میانمار به شورای امنیت سازمان ملل متحد پیام داده است که این شورا هیچ برنامه‌ریزی‌ای برای سفر به این کشور در ماه فوریه (بهمن/اسفند) انجام ندهد و این بازه زمانی را برای سفر نامناسب دانستند.»


عتیبی افزود: «شورای امنیت در حال ترتیب دادن برنامه‌ای برای سفر به میانمار در خلال دوره ریاست کویت بر شورای امنیت در ماه فوریه بود.»


وی تاکید کرد: «این سفر در دوه کنونی انجام نمی‌شود و شاید در دوره‌های بعدی، روسایی که بر روی کار می‌آیند مشابه چنین سفری را برنامه‌ریزی کنند و شاید در ماه مارس و ... این سفر انجام شود. باوجود این، میانمار آن را رد کرده است.»


حدود 690 هزار مسلمان روهینگیایی از 25 آگوست 2017 (3 شهریور) و به‌دنبال حمله ارتش به ساکنان ایالت راخین، از میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند.


شاهدان عینی، روهینگیایی‌ها و فعالان حقوق بشری گفته‌اند که نیروهای امنیتی میانمار اقلیت مسلمان را می‌کشند و به زنان و دختران تجاوز می‌کنند و به عمد خانه‌ها را می‌سوزانند. مسئولان ارشد سازمان ملل متحد فجایعی را که در میانمار رخ می‌دهد «پاک‌سازی نژادی» توصیف کرده‌اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: شورای امنیت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته